Martinus.cz opět válí s Knižní šifrou. V půlce svého trvání už soutěž překonala loňský počet účastníků
Když vám něco skvěle funguje, vyplatí se to zkusit znovu. Tato poučka obvykle neplatí u spotřebitelských soutěží, které potřebují inovace, aby byly stále lákavé. Když však váš koncept lidé skutečně milují, stačí jen měnit obsah. Přesně toho se drží i Martinus.cz s Knižní šifrou, s níž vstupuje do stejné řeky již potřetí.
Princip je jednoduchý: po měsíc až do 1. prosince se každý den odkrývá část velkého ilustrovaného obrazu a lidé mají uhádnout, co její části symbolizují za knihy. Za každou odhalenou knihu možná výhra stoupne o 1 knihu, stejně jako za každou uhodnutou bonusovou otázku. Díky vyluštěným knihám a bonusům může vyhrát účastník soutěže až 128 knih. Pokud do 1. 12. soutěžící nakoupí na Martinus.cz a bude vylosován, jeho výhra bude zdvojnásobena.
Tato mechanika přispívá k tomu, že se lidé na stránku vrací každý den a pochopitelně se tím také zvyšuje pravděpodobnost, že koupí i nějakou knihu. „Primárním cílem ale zůstává zabavit naše zákazníky a celkově nadšence do knih. Pro nás je to velmi důležité, protože hlavně o tomto Martinus.cz je a chceme se tím odlišovat," vysvětluje country manažer značky pro Českou republiku, Dušan Murčo.
Přiznává přitom ovšem i to, že soutěž generuje i dost nových e-mailových kontaktů, které jde dále oslovovat s marketingovými nabídkami. Jejich počet je menší než v předchozích ročnících, protože soutěž láká opakovaně i stávající zákazníky, stále ale jde o nezanedbatelný počet. „Skvělá je i afinita soutěžících k předmětu našeho podnikání, protože soutěž je přímo o knihách a ještě je celkem náročná na znalosti. Hráči mají proto o knihy skutečný zájem. Jasně, dá se udělat soutěž: nechte nám e-mail a vyhrajte iPhone X. Jaký má ten e-mail pak kvalitu?" doplňuje Dušan Murčo.
Ilustrace už tři roky vytváří ten samý člověk, Martin Bajaník. Jeho rukopis má evidentně v oblibě mnoho lidí. Martinus.cz poprvé podpořil soutěž i vytvořením facebookové skupiny pro její účastníky. Zároveň ale vznikla ve stejný den samovolně facebooková skupina založená fanoušky soutěže.
Knižní šifra má takový úspěch možná i proto, že je spuštěná už v době, kdy lidé přemýšlí nad vánočními dárky. A mezi nimi jsou v Česku tradičně hojně zastoupené také knihy. V minulých letech se totiž soutěž pořádala na jaře. „Chtěli jsme lidi trochu překvapit. Dva roky po sobě šla Knižní šifra ven v březnu, teď to každý očekával stejně. Řekli jsme si, že na jaře zkusíme něco nového a Knižní šifru jako úspěšný koncept přesuneme na podzim," vysvětlil Dušan Murčo s tím, že další kampaň směřovaná k nákupu dárků ještě přijde. „Ani nyní nejde o klasickou vánoční kampaň. Knižní šifra končí v závěru listopadu, ale paralelně s tím běží a budou běžet kampaně, které jsou více prodejní. Bude následovat i jeden follow-up, který zatím nemůžu prozradit," dodal.
Tento časový posun se každopádně vyplatil. Knižní šifra ještě stále není ani v polovině svého trvání a už překonala počtem účastníků loňský ročník, kdy se do ní zapojilo přes 25 tisíc lidí. Doba strávená na stránce je pak úctyhodných 13 minut. Soutěž přitom v druhé půlce čekají další promo aktivity, včetně podpory od influencerů.
Tip redakce
Máme pro čtenáře Marketing Journalu exkluzivní materiál. Rozklikem obrázku níže se dostanete na kompletní Knižní šifru z loňského ročníku, kterou jsme si od Martinusu vyžádali. Můžete si tak vyzkoušet své schopnosti a zkusit si, kolik literárních děl v kompletní ilustraci najdete.
Až si budete chtít zkontrolovat váš postřeh, klikněte sem.