Facebook upravuje algoritmus pro zobrazování videí
Zdroj: Facebook
Pryč jsou ty doby, kdy jakékoliv video nahrané přímo na Facebook kralovalo news feedu. FB nyní odtajnil hlavní faktory, které mohou míře zobrazení videí výrazně pomoci, nebo ublížit.
V blogovém příspěvku odtajňuje product manager director Facebooku, David Miller, kam s touto úpravou míří:
„Chceme talentovaným videotvůrcům pomoci na Facebooku najít publikum a vybudovat výdělečné video podnikání. Chceme pomoci mediálním společnostem — ať už jsou velké, střední nebo malé — pokračovat v jejich neocenitelné práci. A zejména chceme pomoci lidem na Facebooku najít skvělá videa a vytvořit si s vydavateli a tvůrci smysluplné vztahy."
Napomoci tomu má konkrétně větší důraz na tyto faktory:
- Loajalita a záměr: Záměrná a opakovaná zhlédnutí jsou dle Facebooku zásadním ukazatelem toho, že videoobsah konkrétní Stránky uživatele baví. A právě takové chování je jedním z nejsilnějších faktorů při určování, jaké video se mu zobrazí v news feedu.
- Délka zhlédnutí videa: Kdysi platilo „čím kratší a zábavnější, tím lépe". Facebook ale nyní oficiálně odměňuje videa, která udrží pozornost uživatelů déle. Algoritmus vám dá body k dobu, když vaše video vydrží sledovat přes minutu, obzvláště u videí s délkou přes 3 minuty.
- Originalita: Facebook měl v minulosti problémy s YouTube tvůrci, kteří si stěžovali na to, že jejich obsah je vykrádán a třeba ve zkrácené verzi nahráván na Facebook. Od té doby deklaruje, že omezuje distribuci „nepůvodního nebo znovu užitého obsahu od jiných zdrojů s omezenou nebo nehmatatelnou přidanou hodnotou". Nyní jen potvrzuje, že snaha naplnit výše zmíněné je ještě pečlivější. Facebook k tomu i snižuje dosah videí stránek, které jen sdílející cizí práci. Nechce v takovém případě omezit jenom dosah, ale i možnosti pro monetizaci.
Ve zkratce chce tedy Facebook odměňovat ty tvůrce, kteří přidávají pravidelně vlastní a hodnotný obsah, co uživatele baví. Z pohledu autora tohoto článku jsou takovými například irští komici Foil Arms and Hog se svou stránkou s 924 tisíci fanoušky. Ti přidávají na Facebook svůj skeč každý čtvrtek a FB je pro ně důležitější platformou než YouTube.
Je to ale v mnohém tím, že jejich pravděpodobným hlavním zdrojem příjmů jsou jejich živá vystoupení. U videí tak ocení velký dosah a případně možnost cílit příspěvky na publikum, kterému mohou prodat lístky. Mnohem větší počet tvůrců, kteří žijí z monetizace videí a z komerčních spoluprací, je ovšem stále na YouTube. Facebooku se je nedaří stáhnout na svou stranu. Toto je ovšem další krok, který to má změnit.