Mastercard spouští nástroj KdeZačítPodnikat.cz. Pomáhá najít nejvhodnější lokality pro podnikání v konkrétních oborech

28. 8. 2024 | Petr Michl, TZ
Kam umístit obchod nebo provozovnu? Nástroj KdeZačítPodnikat.cz analyzuje oblasti ve 24 městech v ČR na základě anonymizovaných a agregovaných údajů o nákupech (s kartami Mastercard), hustotě obyvatelstva, dostupné infrastruktuře a dalších informací.


Zdroj: DALL-E

Budoucí ale i současní čeští podnikatelé a živnostníci mají k dispozici nový nástroj, který dokáže identifikovat komerční místa s největším podnikatelským potenciálem v okolí. Společnost Mastercard vytvořila nový portál KdeZačítPodnikat.cz, který pomáhá najít nejvhodnější lokality pro různé obory podnikání ve 24 městech v České republice. Základem jsou agregovaná a anonymizovaná data společnosti Mastercard a data poskytnutá partnerskými třetími stranami.

Malé firmy a podnikatelé jsou páteří české ekonomiky. Z každých 20 firem spadá 19 do kategorie těch nejmenších, vytvářejí přibližně polovinu všech pracovních míst a 40 procent HDP. I když jsou malé podniky pro českou ekonomiku životně důležité, často z finančních nebo časových důvodů nemají přístup k moderním digitálním nástrojům a zdrojům, které by mohly jejich podnikání posouvat kupředu.

Nový nástroj KdeZačítPodnikat.cz pomůže těm, kteří chtějí začít podnikat, ale potřebují poradit ohledně lokality, kde svůj obchod nebo jinou provozovnu založit. Stejně tak je určený pro ty, kteří by se do podnikání rádi pustili a mají i vytipovaný prostor, ale zatím neví, jaký typ podniku by v dané lokalitě nejlépe prosperoval. Portál mohou využívat také podnikatelé, kteří uvažují o rozšíření či přesunu svého již fungujícího byznysu.

„Pro společnost Mastercard je podpora mikro a malých podnikatelů zásadní. Díky našemu nástroji teď mají vůbec poprvé možnost posoudit potenciál úspěchu jejich podnikatelských nápadů v konkrétní lokalitě. Svá rozhodnutí tak již nemusí zakládat pouze na intuici nebo vlastních pozorováních a do rukou se jim bezplatně dostává analytický nástroj, který stojí na propojení širokého spektra dat,“ říká generální ředitelka společnosti Mastercard pro Českou republiku a Slovensko Jana Lvová.

Při vyhledávání zodpoví zájemce čtyři jednoduché dotazy a nástroj na základě dat navrhne typ podniku a lokalitu, kde má největší potenciál k úspěchu. Oblasti jsou analyzovány na základě anonymizovaných a agregovaných údajů o nákupech v dané oblasti, hustoty obyvatelstva, dostupné infrastruktury a dalších informací.

Nástroj KdeZačítPodnikat.cz například ukazuje, že v Praze na Letné je stále velký prostor uspět s restaurací, kavárnou nebo barem. Pokud by někdo chtěl podnikat v Mostu, zjistí, že v centru města je dobrá příležitost otevřít si obchod s dámským oblečením. Ve Frýdku-Místku je zase vysoká pravděpodobnost úspěchu s manikúrou nebo pedikúrou v oblasti mezi ulicemi Ostravská a Hlavní třída.


Zdroj: KdeZačítPodnikat.cz 

Uživatelé vedle detailních dat o potenciálu konkrétních typů podniků nebo prodejen dostanou i další informace o lokalitě, jako je rychlost internetu, kvalita ovzduší, hlukové zatížení nebo dopravní dostupnost. Díky partnerství s realitním portálem Sreality.cz navíc získají přehled o volných komerčních prostorech k pronájmu nebo k prodeji.

„S radostí jsme se do projektu zapojili s nabídkou komerčních prostor dostupných na našem realitním portále Sreality.cz. Víme, že podnikatelé u nás aktivně hledají prostory pro své provozovny, a tak jsme rádi, že jim můžeme ty nejvhodnější inzeráty zobrazit přímo prostřednictvím nástroje KdeZačítPodnikat.cz. V nabídce máme tisíce inzerátů od drobných obchůdků až po prostory určené pro velké supermarkety. Velkou výhodou je, že u každého nabízeného prostoru přesně víme, jaké jsou dostupné služby v okolí, což jsou při výběru vhodného prostoru zásadní informace,“ říká Pavel Kolář, ředitel divize Oborových služeb Seznam.cz. 

Nástroj KdeZačítPodnikat.cz rovněž ukazuje, které druhy podnikání fungují lépe ve své blízkosti. Z dat Mastercard totiž vyplývá, že určité druhy podniků v sousedství si vzájemně zvyšují zisky. Mezi tzv. komplementární podniky patří například drogerie a obchod s oblečením, holičství se zase nejlépe doplňuje s restaurací.

„Pro mnoho nejmenších podnikatelů, kteří tvoří drtivou většinu firem v naší zemi, je realita tvrdá – často bojují s omezenými zdroji, chybí jim odborná podpora a nemají za sebou týmy specialistů. Právě pro ně je online nástroj KdeZačítPodnikat.cz skutečnou pomocí – poprvé v historii jim poskytuje přístup k datům a analýzám, jež byly dosud výsadou pouze velkých firem a které jim mohou pomoci najít ideální místo pro jejich podnikání. Pro tyto podnikatele, kteří nejsou v hledáčku médií ani se jim nedostává dostatečné podpory od státu, je tento nástroj nesmírně cenným průvodcem na cestě k úspěchu,“ říkáEva Svobodová, členka představenstva a generální ředitelka Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR.

Portál KdeZačítPodnikat.cz zahrnuje města Praha, Brno, Ostrava, Plzeň, Hradec Králové, České Budějovice, Děčín, Frýdek-Místek, Havířov, Jablonec nad Nisou, Jihlava, Karlovy Vary, Kladno, Liberec, Most, Mladá Boleslav, Olomouc, Opava, Pardubice, Prostějov, Přerov, Teplice, Ústí nad Labem a Zlín.

Mastercard je dlouhodobě silným partnerem mikro a malých podnikatelů v ČR. K dalším programům a projektům podpory patří Česko platí kartou, Strive Česko s portálem ProPodnikave.cz nebo služba Mastercard Asistent. Letos poprvé Mastercard pořádá i celostátní iniciativu na podporu drobného podnikání v Česku – Velký týden malých firem se uskuteční 30. 9. až 6. 10. 2024.

Štítky dokumentu: Content Marketing Podpora prodeje

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: