Na Threads se chystají reklamy a mizející příspěvky

27. 8. 2024 | Petr Michl
Threads nabývají na síle a s nimi přicházejí nové formáty i příslib brzké monetizace.


Zdroj: Threads

Ten scénář je vždy stejný. Mladé sociální sítě lákají na jednoduché uživatelské rozhraní a snadné dosahy příspěvků k co největšímu podílu uživatelů. S růstem jejich počtu a zahuštěním feedu obsahem tento podíl klesá. Když už mají uživatelé dost na platformě časově či jinak „zainvestováno“ a nehrozí náhlý úprk, přichází reklamy. A zdá se, že se tento moment blíží i na Threads, vyzyvateli Muskova X ze stáje Meta.

Říká to spotter Alessandro Paluzzi, který objevil v kódu aplikace ukázky příspěvků s dodatkem „Sponsored“ za jménem uživatele. To znamená, že Meta testuje možnost zaplatit si za větší dosah příspěvků na Threads, podobně jako to umožňuje na svých dalších sociálně-mediálních platformách, Facebooku a Instagramu. Možnost takovéhoto boostu pak má být dostupná ze Správce reklam, z kterého jde nastavovat reklama na zmíněných platformách a na WhatsAppu.


Zdroj: Alessandro Paluzzi / X

Meta sice pro Techcrunch uvedla, že reklamy aktuálně živě netestuje a údajně „neexistuje žádný okamžitý časový plán pro monetizaci“. Všichni ale tušíme, že to musí někdy přijít a zmiňovaný Paluzzi nevypátral v backendu aplikace danou možnost náhodou.

Mizející příspěvky se začínají zhmotňovat


Je více než jasné, že společnost Meta si nakonec pro své peníze přijde… a zatím to lépe než s pomocí reklamy neumí. Další věcí, kterou zkouší zas a znovu jsou formáty mizejících příspěvků. Kdysi okopírovala mizející Stories ze Snapchatu, aby se staly jednou z nejdůležitějších součástí Instagramu, našly si cestu na Facebooku a nakonec i na WhatsApp. Na něm je ovšem propagován jako bezpečností prvek zpráv mizejících po 24 hodinách, 7, nebo 90 dnech. A rozhodně se neuchytil natolik jako na dalších dvou zmiňovaných více klasicky sociálně-mediální platformy. A nyní dle jiného nálezu Alessandra Palluziho se chystají příspěvky dostupné pouze na 24 hodin i na Threads.


Zdroj: Alessandro Paluzzi / X

Přes dlouhodobé zalíbení Meta v dočasných příspěvcích je to mírné překvapení. Threads totiž vznikly jako kopie pod Elon Muskem dušeného Twitteru, tedy platformy, kde „příspěvky na den“ nikdy nezapustily kořeny. CEO Instagramu Adam Mosseri nicméně v počátcích Threads mluvil auto-archivaci příspěvků (tedy jejich automatickému schovávání) po určitém čase. A cílem bylo, aby se uživatelé nebáli být na sociální síti skutečně upřímní a v dobrém slova smyslu tzv. bez filtru. To je pro velké množství lidí obtížné, a i proto dnes na Instagramu převládají soukromé zprávy nad veřejnými příspěvky. Možnost zmizení příspěvků už po 24 hodinách snižuje pravděpodobnost, že na vás u kontroverznějších příspěvků někdo tzv. vyhrabe špínu i z daleké minulosti. A tuto příležitost mají mít i uživatelé Threads.


Zdroj: explodingtopic.com

Threads měli dle Marka Zuckerberga na začátku července 175 milionů měsíčně aktivních uživatelů. Twitter by jich měl mít stále 500 milionů, ale ten je tu už od roku 2006. Threads si vybudovali danou uživatelskou bázi za rok. 


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: