McDonald's dává svým kurýrům křídla
McDonald's se rozhodl v aktuální španělské kampani složit hold kurýrům, kteří dovážejí jeho jídlo do domácností za každého počasí. Zlaté oblouky tvoří na výjimečně povedených fotografiích printových reklam jejich křídla.
I proto se kampaň z dílny jmenuje „Křídla“ (ve španělštině „Alas“). Za výjimečným vizuálním zpracováním stojí argentinský fotograf Ale Burset, který má za sebou v reklamě pěknou řádku uznávaných počinů. Ukazuje kurýry služby McDelivery u svých restaurací, a to ve sněhu na kole a v pořádném lijavci u skútru. Slogan přitom jasně dokresluje, kdo je tu hrdina.
Chytrost kampaně překračuje propracovaný vizuál a strategie distribuce reklamy. McDonald's sám neprovozuje síť kurýrů, spoléhá se na služby jako Bolt, Uber Eats a ve Španělsku také Glovo. V době debat o ke kurýrům nespravedlivé „gig economy“, kdy se ve Španělsku vytváří podoba zákona zvyšující jejich pracovní práva, se staví do role jejich zastánce, nikoliv vykořisťovatele. Kampaň slouží jako poděkování a zároveň uznání jejich nezastupitelné role.
Zajímavý je i způsob plánování distribuce reklamy. Mediální agentura OMD k ní využívá technologii Moments. Algoritmus vyhodnocuje data v reálném čase a identifikuje nasazení reklamy na digital signage nosičích v okamžicích, kdy může nejvíce rezonovat. Tedy tehdy, když je ošklivé počasí, a ve večerních hodinách. Což je k neštěstí kurýrů také čas, kdy si lidé nejvíce objednávají dovážku jídla domů. Technologie také rozsvěcí reklamy blízko větších poboček McDonald's a ve čtvrtích, z nichž přichází nejvíce objednávek.
Kam dál?
Podívejte se na další skvělé reklamní fotografie, za kterými stojí Ale Burset.
Ospalé „skoro zombie“ zachytil v kanadské kampani řetězce kaváren Hortons.
Fotil také skvělou kampaň ukazující, jak v restauracích zneužívají lahve kečupu Heinz tím, že do nich lijí levnější náhražky. Prohlédněte si další reklamy s jeho snímky v článku:
Heinz změnil design etikety jako prostředek boje proti špinavým trikům restauratérů