McDonald's upozorňuje na záludnost dyslexie sérií chyb na svých venkovních reklamách
Původně znamenal nápis Bacon Clubhouse. Zdroj: Nord DDB Stockholm
Dyslexie je stav, který si lidé, co ji netrpí, nedokážou představit. McDonald's ve Švédsku se to snaží napravit a nedbá přitom na to, že někteří lidé jeho prospěšnou kampaň nepochopí a budou ji identifikovat jako chybu na straně fast-foodového řetězce.
Bojuje s tím totiž proti řadě předsudků. U některých lidí i převládá názor ve stylu: „To za našich let nebylo. Dítě se špatně učí, za našich mladých let se na rovinu řeklo, že je hloupé. Dnes má dyslexii." Dyslexie přitom není výmyslem, nějakou poruchou učení trpí až pětina světové populace. Minulý týden se 4. října odehrál Světový den dyslexie. McDonald's ve Švédsku při té příležitosti přinesl velkou míru empatie na své digitální outdoorové plochy a displeje s nabídkami na svých prodejnách, kde měla jeho nabídka tu a tam přeházená písmena.
Za kreativou kampaně stála agentura Nord DDB Stockholm, za umístěním reklamních nosičů pak mediální agentura OMD.
Marketingový ředitel McDonald's ve Švédsku Christoffer Rönnblad objasnil důvody zapojení značky:
„McDonald's je dost velký, aby mohl přispět ke změně... Využít naši velikost a hlas ve společnosti k vizualizaci neviditelného problému, kterým trpí mnoho lidí, přináší dobrý pocit."
Nutno přidat pochvalu, že nešlo jen o PR stunt s cílem pochvaly za nápad v médiích. McDonald's pojal svou kampaň celostátně a přeházená písmena se objevovala také ve všech jeho pobočkách. Někteří zákazníci z nich byli pravděpodobně jen zmatení, další odešli poučení. I díky brožuře osvětlující záludnost dyslexie, které byla přidávána k Happy Mealu.
Zdroj: Nord DDB Stockholm