McDonald's ždíme v kampani 'As Featured In' svůj popkulturní kapitál

21. 8. 2023 | Petr Michl
Seriály Přátelé, Seinfeld, americká verze The Office, sci-fi Pátý element nebo akčňák Rychle a zběsile. V těch všech je návštěva Mekáče něčím absolutně přirozeným. A právě to využívá McDonald's ve své nové kampani s nostalgickou sérií spotů.

McDonald's už zase těží ze salience své značky. Ta je budována nejen reklamou, ale i tím, že fast-food pod zlatými oblouky je tak rozšířený, že se přirozeně dostává do mnoha popkulturních děl, včetně velkých filmů a seriálů.

Nová globální kampaň spojená s druhou sezónou seriálu od Marvel Studios, Loki, se nespoléhá jen na toto dílo, ale v reklamním spotu „As Featured In“ mu věnuje až poslední záběr. Tomu předchází střípky z řady filmů a seriálů napříč několika posledními dekádami. Mezi nimi jsou například seriály Přátelé, Seinfeld, americká verze The Office, sci-fi Pátý element, již letité komedie Cesta do Ameriky, Praštěná holka, Space Jam nebo akčňák Rychle a zběsile.

Ve výčtu nám chybí scény z Pulp Fiction, ale chápeme, že by pak spot od agentury Wieden+Kennedy New York nemusel být tak „family friendly“. S kampaní je svázaná i nabídka nového „As Featured in menu“, v jehož rámci si zákazníci mohou vybrat buď 10 kusů kuřecích McNuggets, „čtvrtlibrák se sýrem“, nebo Big Mac, spolu se středně velkými hranolky, středně velkým nealkoholickým nápojem a nově označenou omáčkou Sweet 'N Sour, která se objevuje právě i v seriálu Loki. Další spot McDonald's je přitom svázán jen s novým počinem Marvelu.

QR kód od obalu omáčky otevírá fanouškům Lokiho speciální záběry z jednotlivých epizod, které budou v průběhu srpna publikovány na Snapchatu (ano, na americkém trhu tato aplikace generaci Z stále oslovuje, pozn. red.).

Své kratší spoty má i obsluha v Mekáči.

A také „čtvrtlibrák se sýrem“.



Fyzická aktivace ke kampani pak proběhne 30. srpna, kdy se můžete přenést do roku 1982 v brooklynském McDonaldu (6620 Bay Parkway). Výlet v čase je pochopitelně svázán se seriálem Loki.

Fanoušci si také mohou zakoupit exkluzivní merch od londýnské skate a streetwear značky Palace prostřednictvím QR kódu na obalu „As Featured In". Lidé poblíž kalifornského Downey (10207 Lakewood Blvd.) si mohou 18. srpna nakoupit věci osobně v pop-up restauraci.

 

Tip redakce

Jak se udržíte při jízdě autem na cestě? Mějte oči na hranolkách. Samozřejmě metaforicky. McDonald's v Norsku našel branding i ve středových dělících čarách na silnici

Štítky dokumentu: Budování značky

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: