McDonald's ždíme v kampani 'As Featured In' svůj popkulturní kapitál
McDonald's už zase těží ze salience své značky. Ta je budována nejen reklamou, ale i tím, že fast-food pod zlatými oblouky je tak rozšířený, že se přirozeně dostává do mnoha popkulturních děl, včetně velkých filmů a seriálů.
Nová globální kampaň spojená s druhou sezónou seriálu od Marvel Studios, Loki, se nespoléhá jen na toto dílo, ale v reklamním spotu „As Featured In“ mu věnuje až poslední záběr. Tomu předchází střípky z řady filmů a seriálů napříč několika posledními dekádami. Mezi nimi jsou například seriály Přátelé, Seinfeld, americká verze The Office, sci-fi Pátý element, již letité komedie Cesta do Ameriky, Praštěná holka, Space Jam nebo akčňák Rychle a zběsile.
Ve výčtu nám chybí scény z Pulp Fiction, ale chápeme, že by pak spot od agentury Wieden+Kennedy New York nemusel být tak „family friendly“. S kampaní je svázaná i nabídka nového „As Featured in menu“, v jehož rámci si zákazníci mohou vybrat buď 10 kusů kuřecích McNuggets, „čtvrtlibrák se sýrem“, nebo Big Mac, spolu se středně velkými hranolky, středně velkým nealkoholickým nápojem a nově označenou omáčkou Sweet 'N Sour, která se objevuje právě i v seriálu Loki. Další spot McDonald's je přitom svázán jen s novým počinem Marvelu.
QR kód od obalu omáčky otevírá fanouškům Lokiho speciální záběry z jednotlivých epizod, které budou v průběhu srpna publikovány na Snapchatu (ano, na americkém trhu tato aplikace generaci Z stále oslovuje, pozn. red.).
Své kratší spoty má i obsluha v Mekáči.
A také „čtvrtlibrák se sýrem“.
Fyzická aktivace ke kampani pak proběhne 30. srpna, kdy se můžete přenést do roku 1982 v brooklynském McDonaldu (6620 Bay Parkway). Výlet v čase je pochopitelně svázán se seriálem Loki.
Fanoušci si také mohou zakoupit exkluzivní merch od londýnské skate a streetwear značky Palace prostřednictvím QR kódu na obalu „As Featured In". Lidé poblíž kalifornského Downey (10207 Lakewood Blvd.) si mohou 18. srpna nakoupit věci osobně v pop-up restauraci.
Tip redakce
Jak se udržíte při jízdě autem na cestě? Mějte oči na hranolkách. Samozřejmě metaforicky. McDonald's v Norsku našel branding i ve středových dělících čarách na silnici.