Město Litoměřice má nový vizuální styl
- Jak zlepšit efektivitu prodeje?
- Jak komunikovat se zákazníky?
- Jak vycházet vstříc klientům?
- Jak zpracovat funkční strategii?
Czechdesign zveřejnil výsledky dvoukolové uzavřené designérské soutěže, v rámci níž hledalo historické město v Ústeckém kraji jednotnou vizuální identitu úplně poprvé. V minulosti Litoměřice ke komunikaci využívaly pouze heraldický symbol.
Vítězka do značky města aplikovala dominantu Litoměřic budovu Kalich a doplnila ji vlnkou znázorňující řeku Labe. Samostatný Kalich s vlnkou zároveň zastupuje jako zjednodušená verze značku města. Pro vizuál zvolila písmo Urban Grotesk navržené Tomášem Brousilem a Suitcase Type Foundry.
Eva Vopelková vysvětluje svůj návrh vizuální identity:
„Město Litoměřice je plné aktivních a vstřícných lidí. Záměrně nenavazuji na původní heraldický znak laděný do rudé barvy, se kterým bych se jako občan města dnes neztotožnila. Nový vizuální styl promlouvá kombinací barev modré a okrové. Inspirací jsou jak původní barvy města (žlutá s modrou), tak hradby s řekou.“
Nedílnou součástí nové vizuální identity jsou i ilustrace. „Inspirací mi pro ně byly procházky městem, kdy si všímá člověk víc detailů a tvarů než města jako celku,“ doplňuje.
Autorka navrhla i podobu komunikace městských organizací pomocí jednoduchých symbolů, které budou sloužit i jako navigační prvky v orientačním systému města.
„Jsme rádi, že porota po dlouhé diskusi zvolila právě grafický návrh Evy Vopelkové. Tato mladá autorka dokázala velmi dobře vystihnout a charakterizovat Litoměřice, a to jak z hlediska ztvárnění architektonických dominant města, použitých linií, piktogramů, tak i volbou barevného provedení. Město Litoměřice si v rámci letošních oslav 800. výročí založení vyzkoušelo funkčnost grafického vizuálu navrženého speciálně pro toto výročí. Věříme, že obdobně úspěšný bude i nový grafický design, jehož prostřednictvím se Litoměřice budou v následujících letech prezentovat nejen směrem ke svým občanům, ale také k návštěvníkům,“ komentuje Eva Břeňová, vedoucí odboru komunikace, marketingu a cestovního ruchu MěÚ a členka poroty soutěže.
Eva Vopelková
|