Meta se snaží vyhovět EU, a má tak nové požadavky na inzerenty
Zdroj: Stock photos Shutterstock
Zákon The EU Digital Services Act (DSA) klade na velké technologické platformy a inzerenty obecně řadu požadavků ve jménu větší transparentnosti reklam. To zahrnuje také, že pozadí za nastavením online reklam bude v EU více odkryto. I proto nyní společnost Meta doplňuje, co bude chtít od inzerentů nastavujících kampaně vědět. Při nastavování reklam na Instagramu a Facebooku bude nyní od nich požadovat, aby u každé kampaně uvedli „beneficienta" a „plátce".
Meta novou povinnost uvádí takto:
„V rámci naší snahy o transparentnost pro podniky a lidi a v reakci na nařízení EU budeme od inzerentů vyžadovat, aby u všech reklam na Facebooku a Instagramu, které cílí na EU, přidružená území nebo vybrané globální/celosvětové reklamy, uvedli, kdo má z jejich reklamy prospěch (beneficienta) a kdo za jejich reklamu platí (plátce)."
Pokud budete cílit na publikum v rámci EU, zobrazí se vám nová pole k vyplnění.
Meta uvádí i několik scénářů vyplněných údajů:
- Pokud jste malá firma a provozujete reklamuna vlastní pěst, může být vaším „beneficientem" název vaší organizace a „plátce" může být stejný.
- Pokud jste dceřinou společností mateřské společnosti, vaším „beneficientem" by mohl být název vaší dceřiné společnosti nebo obchodní značka a „plátcem" by mohla být mateřská společnost.
- Pokud jste fyzická osoba propagující určitý výrobek, službu, kandidáta atd., vaším „beneficientem " by mohl být název výrobku, služby, kandidáta atd. a "plátcem" by mohlo být vaše jméno.
Tyto informace se pak objeví v Ad Library a Ad Library API pro všechny reklamy vytvořené po 22. červnu 2023.
Více podrobností si můžete přečíst na blogu Facebooku.
Tip redakce
Právo EU není radno ignorovat. Porušování zákonů o ochraně osobních údajů nezletilých na Instagramu může přijít Meta draho. Irský dozorčí orgán Data Protection Commission ji za něj udělil loni na podzim pokutu ve výši 402 milionů dolarů.