Mezinárodní den koček inspiroval Hondu k natočení reklamy s kočičím sborem
Příspěvky s kočičkami na firemních stránkách se staly symbolem zoufalé snahy o engagement. Včera ovšem proběhl mezinárodní den koček, a 8. srpen je tak datem, kdy se kočičí příspěvky odpouští i značkám, které jinak nemají s roztomilými zvířátky nic společného. Které toho využily nejlépe?
Celá řada brandů využila svou kočičí příležitost jen vtipným příspěvkem v sociálních médiích. Třeba takový online obchod pro nákup módy Lyst spojil tradiční pondělní nechuť v přivykání na pracovní proces po víkendu s připomenutím, že kočka není pes a poslouchat vás skutečně nebude.
When that Monday feeling kicks in... #InternationalCatDay pic.twitter.com/zGfA3aO8sK
— Lyst (@lyst) August 8, 2016
Oficiální twitterový účet Bayernu Mnichov připomněl tímto zvířecím zákrokem klubovou legendu, brankáře Seppa Maiera, který byl pro svou hbitost nazýván kočkou.
On #InternationalCatDay, here's a GIF of "The Cat of Anzing", Sepp Maier, in action! pic.twitter.com/7dajMeHOCo
— FC Bayern English (@FCBayernEN) August 8, 2016
Anglická Premier League pak zavzpomínala na toho dosud nejroztomilejšího vetřelce na fotbalový trávník, který si navíc na sobě ponechal ve vší počestnosti svůj kožich.
As it's #InternationalCatDay, who remembers this little pitch invader from 2012...? pic.twitter.com/f1W4iWnPj0
— Premier League (@premierleague) August 8, 2016
Hra Clash of Clans poskytla inspiraci pro držák mobilu uvolňující ruce na hraní.
Happy #InternationalCatDay! pic.twitter.com/FQWdBLo1my
— Clash of Clans (@ClashofClans) August 8, 2016
Za nás je ale největším vítězem Honda. Japonská automobilka nelovila jen v hlubokém rybníku internetových memů, dala si tu práci, že sehnala početnou zvířenu do svého automobilu. Sehrála s ní scénku návštěvy autosalonu a dokonce obstarala hudební doprovod kočičího sboru.
Nekřičíme zcela v úžasu: „It's puurrrfect." Minimálně však uznale pokyvujeme. V real time marketingu je totiž potřeba být připraven a právě různá výročí dávají ideální příležitost, kdy i produkce může přicházet s dostatečným předstihem. V Hondě si svůj domácí úkol rozhodně splnili.
Mimochodem marketing založený na reklamách s kočkami je ustálený pojem. Už před 5 lety přišla agentura john st. s parodickým konceptem Catvertising reprezentovaným virálem (jak jinak). Ten přestavuje vyhlídku téměř veškerého obsahu značek založeného na kočkách.
Její vize se zcela nenaplnila, ale kočky jsou nadále tahákem pozornosti internetových uživatelů.