Microsoft chce „socializovat“ své reklamy

16. 2. 2012 | PeMi
Sociální média dnes zasahují téměř vše, Microsoft s nimi chce propojit i bannery.

Bannerová slepota je zlá nemoc… tedy alespoň pro zadavatele všech těch gifů a flashů rozvěšených po internetu. Jedním z jejich důvodů je jistě i to, že lidé vycvičení sociálními sítěmi dneška věří spíše obsahu generovanému zákazníky. Před nákupem nepomáhá jen „šuškanda“ od přátel, přečtou si i recenze či projdou diskuzní fóra. Lidé z Microsoftu přemýšleli, jak by reklamní formát ve věku internetového stařečka oživili, a napadlo je ho s fenoménem dneška propojit.

 

Nová podoba bannerů nazvaná „People Powered Stories“ by měla umožnit rychlý přístup k uživatelským recenzím a hodnocení. Propagovaný produkt tak nemůže vyprávět smyšlené příběhy a měl by mít tím pádem i větší důvěru. Ve světě internetu, kde rozhodují vteřiny, pak samozřejmě i výhodu v tom, že dokáže potenciálním zákazníkům rychle nabídnout jejich „rituál přednákupního výzkumu“. „Sociální obsah“ by měla poskytovat firma Bazaarvoice. Microsoft chce ale přidat i další zdroje: tweety, blogy, diskuzní fóra, videa i recenze odborníků. Informace z Facebooku se zatím neplánují, respektive Facebook je nemá zájem poskytovat.

Vše je zatím ve fázi příprav a testování – to se ve větším měřítku rozjede již v průběhu března. První vlaštovkou byl zatím banner na Windows 7 cílící na vysokoškoláky. Ten při najetí kurzorem odhalil i panel s produktovými recenzemi a hodnocením. Výsledky testu jsou pozitivní: záměr nákupu se zvýšil o 6.3 %, průměrný čas, který strávili spotřebitelé v interakci s bannerem, byl 62 sekund. Banneru se také zvýšila o 23 % uvěřitelnost a autenticita.

Jedná se tedy o poměrně pozitivní čísla. Přesto se předpokládá, že by byl v počátku tento formát nabízen jen prémiovým zákazníkům Microsoft Advertising. V mnohém je to zapříčiněno tím, že funkčnost zamýšlené platformy úzce souvisí s množstvím a kvalitou obsahu vytvořeného uživateli – a toho nemusí být u každého klienta dostatek. V plánu je i expandování „People Powered Stories“ na mobilní telefony, ale není dosud jasný žádný časový termín, dokdy by se tak mělo stát.

Zdroj: www.adweek.com


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: