Módní časopis ELLE říká NE kožešinám. Nebude uveřejňovat výrobky z kožešin v žádném ze svých vydání
Česká ELLE po boku dalších 44 zahraničních edic časopisu napříč všemi svými platformami nebude podporovat výrobky z kožešin v redakčním ani reklamním obsahu, protože odmítá týraní zvířat. 13 edic časopisu už toto opatření zavedlo a dodržuje, dalších 20 se jím začne řídit od 1. ledna a zbylé od začátku roku 2023. Lednové číslo 1/22 je tak první „bezkožešinové“ v České republice.
Tento závazek vychází z dialogu mezi vlastníkem značky ELLE, skupinou Lagardère Group, která spojila síly s neziskovými organizacemi Humane Society of the United States, Humane Society International a Creatives4Change a společně podepsaly dohodu o tom, že na stránkách žádné ze 45 světových edic ani v digitálním obsahu se už nikdy neobjeví pravé kožešiny. Cílem je zlepšit životní podmínky zvířat, protože ELLE podporuje a sdílí hodnoty mladších spotřebitelů, kteří vnímají kožešiny jako produkt, který neodpovídá modernímu způsobu života.
Constance Benqué, CEO Lagardère News a CEO ELLE International, uvedla:
„Společenská angažovanost má být vždy jedním z klíčových pilířů značky ELLE. Svět se změnil a s tím souvisí i konec používání kožešin. Doufáme, že s tímto závazkem ELLE otevře cestu dalším médiím k zákazu propagace kožešin po celém světě a bude podporovat budoucnost bez kožešin.“
PJ Smith, ředitel módní politiky pro neziskovou organizaci HSUS a HSI, doplnil: „Vážíme si ELLE za to, že se postavila proti krutému obchodu se zvířaty, a těšíme se na další módní časopisy, které ji budou v odmítnutí kožešin následovat. Toto oznámení vyvolá pozitivní změnu v celém módním průmyslu a má potenciál zachránit spoustu zvířat před životem v utrpení a krutou smrtí. Vedení ELLE bude také podporovat inovace a udržitelnější a humánnější alternativy.“
V úvodníku první „bezkožešinové“ ELLE v ČR, která vychází 15. prosince 2021, Valentina Nízká, šéfredaktorka ELLE Czech, uvádí:
„Propagace kožešin dávno nemá v módě své opodstatnění a neshoduje se s hodnotami současného světa. Věříme, že ani s hodnotami naších čtenářů. Psát dlouhodobě o udržitelnosti, a přitom podporovat týrání zvířat, by byla ta nejvyšší forma pokrytectví, proto jsme se jako silná značka a autorita v oblasti módních médií rozhodli k tomuto kroku nezatíženému tíhou historie a tradice. Protože když má někdo vliv, měl by ho využít pro dobrou věc.“
Poukazuje i na fakt, že pod tlakem skupin bojujících za práva zvířat a změnou vkusu mladších, eticky a ekologicky zainteresovaných zákazníků se v posledních letech vzdala kožešin řada módních tvůrců a maloobchodníků i mnohé renomované značky.