MySpace se snaží vymezit vůči Facebooku
MySpace, zdroj: www.myspace.com |
Docela dobře to popsal server Marketing Pilgrim. V roce 2005 byl MySpace neohrožený vládce nově se líhnoucích sociálních sítí, který před sebou viděl jen a jen světlé zítřky. Pět let nato se z Myspace stává jen trapný přicmrndávač, který nenabízí nic nového a pomalu zapomíná na vlastní tvář.
Nyní by ale měla přijít změna. Co-prezidenti Mike Jones a Jason Hirschhorn totiž zahlédli stéblo, které je podle jejich představ dokáže vytáhnout z bahna zpět na výsluní.
Tím stéblem není nic jiného než nedostatečná bezpečnostní politika Facebooku. Tato chyba na kráse této největší sociální sítě by se tak měla stát pro MySpace tématem číslo jedna.
"Průměrní uživatelé Facebooku se o své soukromí příliš nezajímají a provozovatel jim s tím příliš nepomůže," píše se v oficiálním blogpostu MySpace. "MySpace nově nastavuje ochranu soukromí na tu nejpřísnější hodnotu. Ochranu soukromí chceme pro uživatele co nejvíce zjednodušit, ne jim situaci ještě více komplikovat."
Mike Jones pak dodává: "MySpace je o sebevyjadřování a sebeprezentaci beze strachu, že mé projevy budou použity jinde a bez mého vědomí."
Přestože nové pozicování coby bezpečnější alternativy Facebooku může MySpace ve výhledu lehce pomoci, zázraky se podle odborníků konat nebudou. Alespoň ne na globálním poli, kde bude Facebook dominovat i několik příštích let.