Na Golden Drum zazářil z českých prací Jágrláma i kampaň Touching Masterpieces
Kreativní festival Golden Drum je největší oborovou reklamní soutěží v středoevropském prostoru. V pátek oznámení vítězové dokazují, že se české reklamě letos skutečně daří. Ne tak překvapivě zabodovaly práce, které už získaly ocenění na Cannes Lions, ale dostalo se i na ty, co se blýskly zatím jen na lokálních soutěžích. Přímo Grand Prix Golden Drum náleží agenturám Geometry Global za kampaň Touching Masterpieces pro společnost NeuroDigital a Y&R za sérií printů pro magazín Reportér. Zlato oceňující řemeslné zpracování spotu Jágrláma náleží Marku Partyšovi jenž ho vytvořil pro organizaci Brontosauři v Himalájích.
Jágrláma z Tibetu
Hokej se může dostat na nečekaná místa, třeba do vesničky Mulbekh v Tibetu. Zde udělali z místních dětí hokejové nadšence Češi z organizace Brontosauři v Himálajích. Daná oblast se v zimě de facto uzavře na pět měsíců od světa, dospělí se v tu dobu hojně věnují alkoholu. České dobrovolníky napadlo, že děti by mohli mít lepší vzor. A jeden z chlapců si za něj vybral českou hokejovou ikonu Jaromíra Jágra. Spot zachycující celou situaci natočil Marek Partyš a za dílo kombinující to nejlepší z prvního dílu Rockyho s dokumentem z rozvojového světa mu náleží zlato v kategorii Craft. A pak, že se dělá skutečně dobré reklamní řemeslo jen v agenturách...
„Hokejový Dalajlámo, přijměte naše pozvání do Mulbekhu. A naučte nás prosím hrát hokej. Mistře Jardo, jste tu vítán. Můžete zůstat u nás ,“ říká matka nejzapálenějšího hokejisty v Himalájích. Jágr zatím nepřijal a zmíněná naděje přestala kvůli tréninku pomáhat otci s dobytkem, přesto to dle názoru nás i poroty Golden Drum stálo za to.
Grand Prix za zpochybnění
Agentura Y&R Prague se ve svých třech grafických vizuálech pro měsíčník Reportér zaměřovala na problematiku Blízkého Východu, neonacismu a války. Ve všech situacích šli čtenáři Reportéra proti proudu. Celé sérii náleží Grand Prix v kategorii Print, vizuál Questioning Neo-nazism vyhrál v kategorii Craft navíc zlato.
Další dva vizuály Questioning Radicalism a Questioning War mají stříbro.
Dotknout se mistrovských děl
Nejúspěšnějším českým projektem je Touching Masterpieces připravený agenturou Geometry Global Prague, má totiž dvě Grand Prix v kategoriích Digital & Mobile a Craft, navíc mu patří i stříbro v kategorii Innovative. Kampaň ukázala technologické schopnosti společnosti NeuroDigital. Díky virtuální realitě si mohli na jaře tohoto roku zrakově postižení doslova osahat vybrané světoznámé sochy na výstavě Touching Masterpieces v Praze. Staroegyptská vládkyně Nefertiti, David od proslulého Michelangela a Venuše Mélská z helénské doby byly doslova na dosah ruky.
Stříbrní favorité
Kolo Favorit si zahrálo velmi významnou vedlejší roli ve spotu zachycujícím příběh cyklistického závodníka Roberta Hutyry, který emigroval z komunistického Československa s pomocí horkovzdušného balonu. Šlo přitom o propagaci výstavy v Národním technickém muzeu, Fenomén Favorit. Y&R Prague si za spot odnesli stříbro v kategorii Film.
Stříbrné ocenění v kategorii Integrated si odnesla Y&R za její zachycení příběhu katolického faráře Josefa Suchára a vesnice Neratov pro Českou spořitelnu.
A také v kategorii Reach a Social good za kampaň spojenou s pivem Mamabeer, prvním pivem pro pacientky trpící rakovinou prsu podstupující chemoterapii.