Na první pohled nepovedená grafika se stala virálním hitem
Když zadáváte grafikovi námět na vytvoření designu, může se stát, že finální výstup nebude zcela dle vašich představ. Je proto důležité, dávat si velký pozor na to, co mu přesně napíšete. Než se nadějete, může se vaše zadání stát samotnou výslednou grafikou.
Ačkoliv tato představa vyvolává spíše úsměv, minulý týden se skutečně naplnila. Výsledná reklama se během krátké chvíle stala virálním hitem, kterým se baví celý internet.
Brit Dave Blackhurst pracuje jako editor, korektor a příležitostně i jako grafik. Právě on měl připravit pro podnik Friars pub v britském městě Bridgnorth reklamu, která bude představovat noční hudební program v tomto restauračním zařízení. Nicméně zadané zpracování pojal velmi osobitě. Vypadalo to, že Dave Bluckhurst vzal nezměněnou konverzaci mezi ním a majitelem podniku Tomem Hughesem a přeměnil ji na reklamu.
Ta obsahovala následující dialog:
-Ahoj Dave, tady Tom. Můžeš vytvořit plakát na naše Hudební večery?
-Jasně kámo, pošli více detailů
-Pátek 5.5. - Michaela Wylde, pátek 26.5. - The Swinnertones, Pátek 2.6. - 40s Groove, Sobota 10.6. -Crimson Child
-Kdy začínají?
-O půl 9, kolem 9
-Hotovo kámo
-Zbožňuju tě, Dave xx.
Plakát s tímto zněním byl umístěn vedle vchodu do restaurace, vzápětí se stal virálem na Twitteru a dokonce zamířil na úvodní stranu Redditu.
Jak zmíněná reklama vypadá, se můžete podívat na fotografii níže.
Toto pojetí plakátu se stalo opěvovaným, pro svou lenost a současně genialitu skrytou v jednoduchosti. Na Twitteru má v současné době téměř 29 tisíc retweetů a na sociálních sítích již získala přes 70 tisíc lajků. Nicméně se ukázalo, že pravda leží přeci jen poněkud jinde. Dave Blackhurst přiznal, že ke zmíněné konverzaci nikdy nedošlo, a že ani nevlastní iPhone.
„Ironií je, že já ani nemám smartphone, mám telefon Nokia C2, takže sice jsem s nápadem přišel během pár minut, ale strávil jsem několik hodin nad Photoshopem a online generátorem zpráv,“ uvedl Blackhurst pro místní tisk Shropshire Star.
Majitel podniku Tom Hughes je nadšený z pozornosti, kterou reklama vyvolala nejen mezi místními, ale i globálně: „Netušil jsem, že reklama bude mít takový dosah. Viděl jsem, jak se lidé zastavují u našeho podniku a prohlíží si reklamu. V pondělí jsem dostal zprávu, že se stala virálem a na FB už měla 3000 lajků a v úterý už byl zájem šílený. Spousta lidí nám začala psát, návštěvnost webu se navýšila. Reklama odvedla opravdu dobrou práci.“
Ať už vás tato záměrně „amatérsky“ vytvořená reklama zaujala, nebo jejímu provedení příliš neholdujete, jedno je jasné. Popularita této grafiky a zájem, který Friars pub nyní zažívá, jsou důkazem, jak skvěle tato neoriginálně originální myšlenka zapůsobila.
Zdroje: Adweek, Shropshire Star