Najděte svého vnitřního Fina. Nejšťastnější země světa nabídla unikátní Masterclass ve štěstí

22. 8. 2023 | Kristýna Vozková
Štěstí není schopností, se kterou se narodíte. Můžete se mu naučit. A od koho jiného byste to měli dělat, než od obyvatel té nejšťastnější země světa? Finsko lákalo zájemce o věčné štěstí na svůj čtyřdenní seminář vedoucí k nalezení vnitřního Fina.

 

V žebříčku nejšťastnějších zemí světa (World Happiness Report 2023) opět obsadilo první místo Finsko. Už pošesté za sebou. A jako správný mistr se rozhodlo o své tajemství podělit s těmi méně šťastnými. Letos v červnu tak mělo deset vyvolených jedinečnou příležitost zúčastnit se unikátní Masterclass of Happiness a najít v sobě svého vnitřního – šťastného –  Fina.

Finové totiž věří, že štěstí není mystická schopnost, se kterou se narodíte – je to přístup k životu, který se můžete naučit. A podle nich k tomu stačí málo – čtyři výukové dny, čtyři koučové a jeden luxusní resort ve finském Lakelandu, kde již prožili vybraní šťastlivci v červnu svůj mentální přerod. 

Masterclass pokrývá čtyři klíčová témata na cestě ke štěstí. Patří sem příroda a životní styl, zdraví a rovnováha, design a každodenní život a v neposlední řadě také jídlo a blahobyt. Každá oblast pak byla během jednoho dne vyučována odborným koučem, který se účastníkům snažil pomoci spojit se s přírodou a najít svého vnitřního Fina. Iniciativu Find Your Inner Finn připravila národní agentura Visit Finland společně s agenturou SEK

Virva Katajala, vedoucí marketingu v agentuře Visit Finland, na adresu kampaně dodala: „Kampaň, která byla spuštěna 13. března, se jako lavina rozšířila jak v tisku, tak na sociálních sítích. Věříme, že finské štěstí je dovednost, kterou se lze naučit: každý se může spojit s přírodou, dozvědět se o vyváženějším přístupu k životu a objevit svého vnitřního Fina. S tímto seminářem chceme dát klíče ke štěstí více lidem.“

„V mnoha ohledech je blaho naší společnosti zakořeněno ve finském životním stylu. Sdílení tohoto přístupu k životu prostřednictvím naší kreativní práce je něčím, co můžeme dělat jen při vzácných a zvláštních příležitostech,“ uvedla na adresu kampaně výkonná kreativní ředitelka SEK Suvi Lähde.

Pronajmi si svého Fina

  

Není to ale poprvé, kdy se Finové snaží na svůj status nejšťastnější země světa přilákat do země turisty. V roce 2019 přišla agentura Visit Finland s úspěšnou kampaní Rent a Fin

Ta nabízela cestovatelům jedinečnou možnost poznat „nejšťastnější zemi“ na světě očima běžných Finů jakožto „průvodců štěstím“. Cílem nebylo jen ukázat turistům krásy Finska, ale pochopit jejich blízký vztah k přírodě. Hlavním důvodem finského štěstí je prý návrat k přírodě jakožto k terapeutické léčbě. 

A hlavním lákadlem kampaně byla možnost „pronajmout si obyčejného Fina”, který vybraným šťastlivcům ukázal místa, která uklidňují právě jeho. Kampaň zaznamenala fenomenální úspěch, když přispěla k šestinásobnému zvýšení nárůstu počtu přenocování ve Finsku. Uvidíme tak, jestli se její letošní verzi bude dařit podobně.   

Zdroje: Visit FinlandBranding in Asia,  Forbes

 

Štítky dokumentu: Kreativní reklama

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Podobné články: