Nejsilnějším inzerentem mezi řetězci s potravinami je Lidl. Měl loni reklamu v hodnotě 2,7 miliardy korun

24. 1. 2023 | Petr Michl
Velké retailové řetězce s potravinami vyvažovaly razantní nárůst cen rekordní náloží reklam s často zpěvnější a zábavnější podobou. Nejen kvůli propagaci spotu s Kapitánem Demem vykázal loni Lidl reklamní investice v ceníkové hodnotě 2,7 miliard korun.


Zdroj: Lidl.cz

Dle monitoringu reklamy Ad Intel od výzkumné agentury Nielsen mezi nejsilnější zadavatele inzerce z roku 2022 v segmentu potravinových řetězců patří (v tomto pořadí) místní pobočky řetězců Lidl, Kaufland, Albert, Billa a Penny Market. Pouze první 3 se pak hodnotou inzerce v ceníkových cenách přehouply přes 2 milliardy korun. Lidl přitom jasně vede s 2,7 miliardami. 

 

Podle dřívějších dat Nielsen Admosphere se v top 10 největších zadavatelů reklamy napříč všemi segmenty, co do objemu investování finančních prostředků, dlouhodobě drží na prvních 3 příčkách právě obchodní řetězce. V letech 2020 i 2021  šlo o stejné subjekty ve stejném pořadí: Lidl, Kaufland a Albert.

Mezi lety 2021 a 2020 se jejich investice rapidně nenavyšovaly, v loňském roce ale můžeme pozorovat jejich výrazný nárůst zejména u Lidlu. 


Zdroj: Nielsen Admosphere, jaro 2022 

Lidl i Kaufland jsou v reklamách čím dál odvázanější

Pryč je přitom doba, kdy řetězce s potravinani jen nudně deklamovaly výši slev a neodolatelných cen. V čase vysoké inflace se ostatně takový přístup může lehce ohrát. Když už nyní ceny zdůrazňují, často to dělají s mnohem větší dávkou kreativity.

V Lidlu k tomu nejvíce přispěl Kapitán Demo, jehož melodie dosud zdobily reklamy Penny. Tentokrát ovšem přímo ve značně satirické reklamě vystupoval Demo i jeho kapela.

Kaufland pak loni předvedl „Epic Split“ nebo cenovou horečku.

A také se svíjel v rytmu čerstvosti.

Hudebně laděné reklamy pocházejí z německého ústředí, ale je nesporné, že Kaufland omlazuje. Dal se například dohromady s esport týmem a velkou chválu získává jeho účet na TikToku.

Dříve často nudné reklamy potravinových řetězců jsou dnes zkrátka mnohem zábavnější. Při meziročním zdražení cen potravin o více než čtvrtinu to je evidentně potřeba.  

Kam dál?

Také máte mezi regály v Lidlu oči jak ančovičky? Přečtěte si podrobnosti o reklamě Hlas Lidlu od Kapitána Dema a připomeňte si další hudební reklamní úlety jeho přímé konkurence.  


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: