New Media Inspiration 2020: jak se vyznat ve světě nejistoty, scamu a dezinformací
Osmý ročník konference New Media Inspiration láká na zajímavé osobnosti z nejrůznějších institucí. Řeč bude o nejnovějších metrikách výkonu médií, správném vyhodnocování dat, proměně mediálního prostředí a způsobu konzumace médií, efektivním mediálním plánování, dezinformacích a jejich dopadech a řadě dalších témat. Seznamte se s programem konference.
Potenciál technologií spojených s „cognitive computing“ představí Kateřina Lesch z Deloitte Czech Republic. Jak přesně tyto technologie imitují výkon lidského mozku, které kognitivní komponenty využívají a ve kterých oblastech se nejčastěji používají? V přednášce budou shrnuty dosavadní přístupy a bude demonstrováno využití v konkrétních aplikacích.
Jak přesně funguje scam na Faceboou, kdy podvodníci zneužívají účty známých osobností? Kdo se nejčastěji stává obětí těchto podvodů? A jak vypadá boj s těmito útočníky? Radim Ochvat z PPF Group provede účastníky tématem scamu na Facebooku i v reklamních systémech firem všech velikostí a poodhalí, jak funguje řešení tohoto problému, se kterým se potýkají technologičtí giganti již řadu let.
O tom, že je nevyhnutelné redefinovat mediální plánování a vytvořit nový standardizovaný model mediálního nákupu, který bude reflektovat styl konzumace médií současného publika, je přesvědčen Michal Majnuš z Dentsu Aegis Network Czech Republic. Ten si od standardizovaného modelu podle pozornosti slibuje revoluci, která vytrhne mediální domy z pohodlné letargie nákupu. Zodpovězeny budou otázky, na co všechno je třeba myslet při implementování tohoto systému do praxe, aby byla zajištěna transparentnost a efektivita.
Měření výkonu a úspěšnosti kampaní v sociálních médiích je často limitované existujícími atribučními modely. Ve své prezentaci Peter Podolinský ukáže rozdíly mezi atribučními modely používanými Facebookem a Googlem a zaměří se na hledání atribučního modelu, který je v daném případě nejblíž pravdě. Na konkrétních kampaních pak ukáže, jak stejná čísla vypadají jinak, pokud na ně nahlížíme různými atribučními modely.
Datový pohled na konzumaci médií a mediální aktivity poskytne Hana Friedlaenderová z Nielsen Admosphere. Představí hned několik výzkumných projektů této společnosti. V přednášce zazní, jak na proměnu mediálních a komunikačních kanálů reaguje průměrný český konzument – jak změnil své chování.
Momentky z předchozích ročníků NMI. Zleva: Ján Simkanič, zaujaté publikum, Petr Koubský a Josef Šlerka.
Halina Šimková, forenzní expertka a spoluzakladatelka 4BIN – Centra pro bayesovskou inferenci, účastníky konference provede bayesovskou logikou a naučí je její základní principy používat v praxi. Kateřina Lesch představí sílu technologií spojených s „cognitive computing” a ukáže jejich užití v konkrétních aplikacích.
Jak lze změřit důvěru ve zpravodajská média ve fragmentovaném mediálním prostředí prozradí Jakub Macek z Masarykovy univerzity, jaké dopady mohou mít dezinformace v digitálním světě, poodhalí Tomáš Kolomazník z Centra pro bezpečnostní analýzy a prevenci.
New Media Inspiration opět připravuje TUESDAY Business Network ve spolupráci se Studii nových médií. Moderování se ujmou Petr Koubský s Jánem Simkaničem z Deníku N, trojlístek moderátorů doplní Josef Šlerka, ředitel Nadačního fondu nezávislé žurnalistiky a vedoucí Studií nových médií.
Kdy: 7. března
Kde: v aule Právnické fakulty Univerzity Karlovy
Prohlédněte si konkrétní program a registrujte se.