Nové příchutě, uniformy, obaly i vybavení obchodů - s tím vším pomůže crowdsourcing

23. 7. 2012 | Bednářová Daniela
“Víc hlav víc ví” - to je heslo crowdsourcingu. Co všechno už zákazníci pro své oblíbené společnosti vymysleli?

Jak zapojit fanoušky (nejen na Facebooku)? Návod je jednoduchý - nechat je podílet se na aktivitách společnosti. Navrhování nových příchutí, uniforem nebo i obalů je hit. Z crowdsourcingu se stal během několika let oblíbený zdroj nových nápadů pro obchod a způsob, jak posilovat vztah se zákazníky.

Kávový řetězec Starbucks zašel ještě dál - nechá své zákazníky mluvit prakticky do všeho - ať už se to týká vzhledu kelímků či atmosféry a lokace jednotlivých obchodů. U nás je tato strategie také velmi oblíbená - Pardál se pyšní tím, že je to pivo vyladěné samotnými pijáky. Další crowdsourcingovou akcí pak byla v roce 2010 soutěž vyzývající k návrhu vlastní příchutě tyčinky Deli. Vyhrála to nakonec malinová. Na své fanoušky na internetu se obrací s žádostí o nápad stále více společností. Sociální média umožňují společnostem zjistit, co jejich zákazníci chtějí a co se jim líbí.

 

Nyní se k nim na americkém trhu přidala i firma Lay’s s otázkou na novou příchuť svých bramborových chipsů. Aby své fanoušky motivovala k opravdu skvělým nápadům, rozhodla se případného výherce obdarovat milionem amerických dolarů. Na Facebooku vytvořili aplikaci “Do Us a Flavor”, kde uživatelé navrhují příchutě, přidávají ingredience a sdílejí inspiraci. Na pomoc při propagaci soutěže si vzali kuchaře Michaela Symona a zoufalou manželku Evu Longoriu. Kampaň s názvem "Do Us a Flavor" běží již od roku 2008, po Austrálii a Indii se ale až teď dostává do Ameriky.

 

Připomíná vám to něco? Co takhle kampaň Bohemia Chips Vítězství za příchuť.

 

Lidé byli v sérii televizních spotů vyzýváni k tomu, aby navrhli novou příchuť brambůrek a vyhráli milionovou rentu. Bohemia Chips si k propagaci nepřizvala seriálovou krásku, ale herce a režiséra Petra Čtvrtníčka. Hledání nové příchutě začalo v září roku 2011 a skončilo letos v květnu. Nejdříve se spolu s unikátními kody z obalů brambůrek posílaly návrhy, ze kterých pak porota vybrala tři nejlepší návrhy, které šly do výroby. Na základě prodejů jednotlivých typů pak byla vyhlášena vítězem příchuť niva. Houbové ani rozmarýnové tolik nebodovaly. Na Facebooku měla navíc každá příchuť svoji stránku a fanoušky

Podobné aplikace jako Lay’s už několik společností použilo - například Samuel Adams, ale aplikace “Do Us a Flavor” má i něco navíc. Aby přitáhla i ty méně akční uživatele, nabízí možnost získání nápadu na příchuť na základě informací z profilu na Facebooku.

Zdroje: www.allfacebook.com, www.vitezstvizaprichut.cz


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: