Obří imerzivní 3D billboard Dogga z Fortnite v mikině Balenciaga obdivují kolemjdoucí světových metropolí
Španělská módní značka Balenciaga dobývá v posledních letech nejen přehlídková mola. Útokem vzala také virtuální svět známé počítačové bojovky Fortnite. Modely, které na sebe oblékli její hlavní hrdinové, si v běžném životě nemůže dovolit každý. Velký potenciál propojení kybersvěta s prostředím vysoké módy připomíná toto neobvyklé duo velkolepými imerzivními 3D billboardy umístěnými ve čtyřech světových metropolích – New Yorku, Londýně, Tokiu a Soulu.
Na nich se objevuje jedna z hlavních postav hry, Doggo, oblečený do bílé mikiny s nápisem Fortnite od značky Balenciaga (její cena se pohybuje kolem patnácti tisíc korun, pozn.red.). Leží pohodlně rozvalený v betonovém výklenku, luskne prsty a nad jeho hlavou se rozsvítí nápis Balenciaga. Rozhlíží se po kolemjdoucích, poklepává si rukou po okraji výklenku, v jednu chvíli se přesune k jeho okraji a zdá se, že každou chvíli skočí dolů. Nakonec ale jen zvedne ruku, luskne prsty a celá instalace zhasne.
Celá scenérie je vytvořena v herním enginu Unreal Engine. Postava na billboardu vypadá jako živá díky speciální metodě, která sleduje odrážení paprsků světla pod určitými úhly. Celá instalace tak dokáže reagovat na polohu slunce a přizpůsobit se okolním podmínkám, aby co nejlépe propojovala skutečný a virtuální svět.