Oobah Butler je marketingovým géniem, který se umí prolhat na výsluní

9. 9. 2019 | Milada Zemanová
Oobah Butler se zúčastnil velkolepých módních přehlídek, vedl nejlepší londýnskou restauraci a zvali ho do prestižních rozhovorů. Má to však háček. Vše je totiž falešné a jeho úspěch staví na důvěře internetové komunity.

Zdroj: Vice

 

Na letošní konferenci WebExpo vystoupí Oobah Butler, jehož jméno pravidelně plní stránky médií. Možná jste zaznamenali například jeho kousek, kdy ze sebe dokázal udělat módního návrháře a dostat se na prestižní přehlídky.

Oobah Butler je filmař, spisovatel a řečník. Ve světě je známý převážně pro své filmové počiny, které se rychle staly virálními. Jen v roce 2018 natočil hned tři, které do dnešního dne nasbíraly přes 160 milionů zhlédnutí. Také vydal knihu s názvem „How To Bullsh*t Your Way To Number 1” (Jak se vylhat na výsluní?, pozn. redakce). Což je současně i název jeho přednášky, kterou budete moci navštívit na WebExpo 2019.

Jeho práce využívá komediální prvky a pracuje převážně s absurditou dezinformací, se kterou se setkáváme v dnešní době.

Georgio Peviani: oslavovaný módní návrhář na pařížském týdnu módy

Falešné módní značky, které najdete například na tržnicích, se pyšní názvy jako Pierre Klein či Pierre Calvini. Najdete zde také značku Georgio Peviani, která upoutala pozornost Butlera. Rozhodl se stát se jím a vyrazit na proslulý pařížský týden módy.

Butler neponechal nic náhodě. Založil webové stránky georgiopeviani.com, nechal si natisknout vizitky a nakoupil na tržnici jeansy této značky. A vyrazil na zmíněnou módní přehlídku. Tam si užíval občerstvení zdarma, debatoval s blogery a modelkami, oblékal si nejdražší modely a navazoval kontakty. Dokonce i ostatním hostům radil, co si na sebe obléknout.

Jak návštěva celé akce probíhala se můžete podívat ve videu níže.

Pařížský týdnem módy ovšem život Georgia Pevianiho neskončil. Lidé ho začali zvát na své akce a dokonce se dostal i na proslulou afterparty pařížského týdne.

Kůlna coby nejlépe hodnocená restaurace na TripAdvisoru

Reference na TripAdvisoru nejsou vždy pravdivé a není žádným tajemstvím, že majitelé restaurací, hotelů a dalších zařízení, platí recenzentům za zpětnou vazbu. I když u nich tito lidé nikdy reálně nebyli. Oobah Butler také psal tyto recenze, což ho přivedlo k nápadu, vytvořit si vlastní falešný profil restaurace.

Rozhodl se využít dezinformovanosti na internetu a ochoty lidí věřit čemukoliv, co je online a udělat ze své kůlny tu nejlepší restauraci v Londýně. Alespoň podle hodnocení na TripAdvisoru.

A tak vznikla restaurace s názvem The Shed at Dulwich. Aby vše bylo důvěryhodnější, Butler si zakoupil i doménu a založil webovou stránku. Přidal několik naaranžovaných fotografií jídel (které se skládaly například z pěny na holení a kostek do WC).

Zdroj: Vice

 

Následně zapojil své kamarády a známé a společně se dali do tvorby uvěřitelných recenzí. Během prvního týdne existence profilu na TripAdvisoru se tato vymyšlená restaurace posunula z místa 18 149 do předních 10 000. A pozice se stále zlepšovala. Očividně exkluzivita místa a informace o neustálé obsazenosti přiměla lidi, aby se chtěli dozvědět více.

Recenze měly nebývalý úspěch a za pár měsíců se z The Shed at Dulwich stala dle hodnocení ta nejlepší restaurace v Londýně. Butler byl mezitím bombardován telefonáty a e - maily od lidí, kteří si chtěli v jeho restauraci udělat rezervaci. Dokonce potkával na ulici lidi, kteří se tuto restauraci snažili najít. Celý tento počin vygradoval slavnostním otevřením restaurace, kde nic netušícím hostům naservíroval mražené polotovary.

Restaurace the Shed at Dulwich se držela na předních příčkách asi dva týdny, brzy poté byl její profil smazán. Vy si však můžete prohlédnout jeho archivovanou verzi.

Butlerové jsou všude

Po úspěchu s falešnou restaurací bylo jméno Oobaha Butlera v řadě médií a kontaktovalo ho velké množství novinářů s žádostí o interview. Oobah Butler si uvědomil, že se ho stejně všichni ptají na ty stejné otázky, a tak se za sebe rozhodl poslat náhradníka.

Uskutečnil se konkurz a na něm si vybral několik svých dvojníků. Jednoho pak poslal na rozhovor s BBC radio, a protože vše proběhlo naprosto hladce, následovaly i rozhovory v televizi. Další se ujal například interview s bulharskou televizní stanicí, které probíhalo přes Skype.

Úsměvné je, že ačkoliv si jednotliví Oobahové nejsou vlastně vůbec podobní, zástupci médií si vždy mysleli, že hovoří s tím pravým. I když s tím skutečným dělali rozhovor například před rokem. Na jednotlivé situace se můžete podívat ve videu níže.

Oobah Butler na ukázce svých tří filmů během konference WebExpo ve dnech 20. až 22. září 2019 představí, jak vytvořit vtipné video, které se stane hitem internetu. Vysvětlí, jak vybudovat přesvědčivý příběh s rovnováhou drzosti a nadhledu, který zaujme v internetovém prostoru. Určitě si jeho přednášku nenechte ujít a můžete se na vlastní oči přesvědčit, jestli tentokrát dorazí sám, nebo za sebe opět pošle náhradníka.

Zdroje: WebExpo, Vice

Štítky dokumentu: Virální marketing

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: