panda + ambasador = pambasador
Letos se ve městě Chengdu zrodil nápad na pambasadory - tedy pandí ambasadory. Projekt zaměřený na na záchranu pand a také na propagaci města Chengdu. Při boji za ohrožená zvířata se organizacím osvědčilo propagování jednoho konkrétního druhu a lidem z Chengdu se zdálo, že pandy (i když jsou v logu organizace World Wildlife Fund) nedostávají tolik pozornosti jako třeba tygři nebo velryby.
Jelikož se letos konal první ročník, bylo potřeba dát o akci pořádně vědět. Díky spolupráci s několika pobočkami reklamní agentury Ogilvy po celém světě vznikla mimo jiné virální videa s lidmi v pandích kostýmech. Jen pandí parodie na Gangnam Style přinesla přes 160 000 zhlédnutí. V Londýně na Trafalgar Square 108 pandích maskotů cvičilo tai-chi v rámci Panda Awareness Week (108 je mimochodem zároveň i počet pand v rezervaci v Chengdu).
Cílem bylo zapojení lidí jak přes tradiční, tak přes sociální média. Kampaň celkově zaznamenala kolem 1,8 milionu zhlédnutí na YouTube, na Facebooku se stalo fanouškem projektu přes 400 000 lidí.
Nemalé komplikace obzvlášť v Británii způsobila společnosti Ogilvy reklama na panda taxíky utahující si z královské rodiny. Nakonec se ale podařilo britskou veřejnost přesvědčit o dobrém záměru a v rámci kampaně Panda Quest, která hledala nové pambasadory pro práci na kampani přímo v městě Chengdu, byli Britové třetím nejaktivnějším národem. Vítězní pambasodoři se budou podílet na propagaci pand spolu s organizací WorldAid.
Zdroj: www.brandchannel.com