Payphone Bank: V Kolumbii vytvořili banku ze starých telefonních budek

25. 9. 2018 | Jakub Hort
Projekt Payphone Bank získal na Cannes Lions Grand Prix v kategorii Product Design. Přeměnil telefonní budky v Kolumbii na „kasičky“ pro lidi, kteří si nemohou dovolit vlastní účet v bance.

8 milionů obyvatel Kolumbie si průměrně vydělá za den 3,5 dolaru. Kvůli nízkým příjmům jsou zcela vypuštěni z bankovního systému a nemohou si ani dovolit mít vlastní účet, natož půjčku. Těmto lidem se rozhodla poskytnout pomocnou ruku telefonní společnost Une a využila k tomu dnes již téměř vysloužilé telefonní budky, které už málokdy najdou využití. 

Lidé s takto nízkým příjmem si často své úspory schovávají doma, kde zdaleka nejsou finance v takovém bezpečí jako v bance. A proto vznikl projekt Payphone Bank. Ten využil 13 000 telefonních budek v Kolumbii a přeměnil je na „dostupné kasičky“, přesněji na mikrospořící systém pro lidi s nízkým příjmem.

Uživatelé si mohou svůj účet aktivovat na jakékoliv pobočce společnosti Une. Dále už stačí pouze přijít ke správné telefonní budce a naházet do ní přebytečné peníze, které se přičtou na účet vytvořený na pobočce. Účet může být využit k placení energií, vody nebo i lístků do hromadné dopravy. Peníze je možné posílat rovnou z budek nebo existuje i varianta placení formou SMS zpráv, které je možné posílat i ze starších mobilních telefonů. Přes Payphone Bank mohou také uživatelé zažádat o mikropůjčky u spolupracujících podniků, kde si mohou zakoupit například domácí spotřebiče.

Tento projekt vyhrál cenu Grand Prix v kategorii Product Design na nejvyhlášenější reklamní soutěži, festivalu kreativity Cannes Lions. O jeho přínosu nejen pro Kolumbii, ale potenciálně i spoustu dalších zemí, není nutné příliš polemizovat. Využití telefonních budek ke zpřístupnění bankovního systému nejnižší sociální třídě je velmi zajímavý nápad dávající nový smysl zařízením, která byla jinak v době mobilních telefonů již de facto na odpis.

Zdroj: Creativity-online


Tip redakce: 



Další inovativní kampaně z největšího světového festivalu kreativity můžete objevit již 11. října na konferenci Cannes in Prague. Navíc s výkladem lidí, co je hodnotili. Čeká vás prezentace 8 porotců letošního ročníku Cannes Lions. Prohlédněte si kompletní program

Štítky dokumentu: Kreativní inspirace

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: