PIAF 2014 zná své vítěze. Toho absolutního ale postrádá
Pátý ročník mezinárodního festivalu reklam PIAF 2014 zná své vítěze. Soutěži kralovala německá kampaň hobbymarketu Hornbach od agentury Heimat, která získala jednu zlatou a dvě stříbrné. Tyto kovy doslova přetavila ze starého tanku.
Z českých kampaní byla nejúspěšnější kulka pro Český helsinský výbor od Havas Worldwide Praha, která se stala stříbrnou v kategorii státních a veřejných institucí, bronz si odnesla za Storytelling. Vypráví příběh kulky, která nebyla nikdy vystřelena, kulky, která se stala ke dvacátému výročí rozpadu Česko-Slovenska muzejním exponátem.
Mezi kampaně s více oceněními patřil i americký pivovar Bud, který s kampaní na Bud Light získal nejen zlato ve speciální kategorii pivní reklamy, ale také první místo za brilantní provedení. Dohlédl na to ostatně i Arnold Schwarzenegger.
Zlato a bronz si připsala k mnoha dalším kreativním oceněním z tohoto roku akce ze švýcarského nádraží k představení nového modelu Samsung S4, All Eyes on S4. Jedná se o perfektní mix digitální kampaně s organizovaným eventem ve skutečném světě. Podívejte se na to, kdo dokázal zírat na CLV panel celou hodinu, a vyhrát tak nový telefon ve videu níže.
Poslední kampaní, která dokázala na letošním PIAFu zabodovat ve dvou kategoriích, je výroční zpráva německé firmy Auchan, která získala zlato za design a bronz za branding. Výroční zpráva je povětšinou dokumentem na mnoho stran. Společnost Auchan dokázala svoji snahu o environmentální udržitelnost tím, že jí na ní stačil jeden účet.
Porota pod vedením nejoceňovanějšího kreativního ředitele Evropy Alexandra Schilla z německé agentury Serviceplan letos neudělila žádnou Grand Prix. Podle Schilla nakonec každé práci, která mohla aspirovat na Grand Prix, scházel jistý důležitý aspekt. Další porotce, Arno Lindemann z německé agentury Lukas Lindemann Rosinski, si myslí, že jedním z důvodů pro neudělení Grand Prix mohl být i dostatek času, který měla porota pro svoje rozhodování. „Všemi pracemi jsme se mohli důkladně probrat a pečlivě je posoudit, i proto možná nakonec vyplynuly jednotlivé nedostatky jinak výborných kampaní, které je ale diskvalifikovaly pro udělení Grand Prix," vysvětlil Lindemann. Porotci se shodli, že pro udělení Grand Prix nestačí získat největší počet ocenění v daném ročníku, a že by taková práce měla zásadně rozšiřovat reklamní obzory a měnit zažité postupy. „Rozhodování poroty bylo v historii PIAF rozhodě nejpřísnější. Novou skleněnou trofej si odnese 29 prací, zatímco v minulých ročnících se počet oceněných pohyboval mezi čtyřicítkou a padesátkou," říká k výsledkům hlasování Marek Hlavica, ředitel PIAF.
Porota posoudila i práce studentské soutěže Czech Republic Is Cool, kterou mezi studenty ekonomickych a uměleckých škol vyhlásila agentura CzechTourism. Úkolem studentů bylo navrhnout komunikační kapaň představující Českou republiku jako přitažlivou destinaci pro jejich evropské vrstevníky.
Z českých kampaní byla za zapojení publika oceněna bronzem Telefónica O2 s prací nazvanou Poslední komentář, Český rozhlas získal stříbro za využití médií při zimní olympijské kampani a Modrý anděl si odnesl stříbro v kategorii Storytelling.
Výsledky PIAF se také promítly do kreativního rankingu PIAFYS. Na prvních pozicích nedošlo k žádné změně, zde s odstupem kraluje dvojice Mezcall&Baron. Pořadí se ovšem měnilo na dalších 318 místech, kde se tísní skoro tři tisícovka kreativců z celého světa.
Všechny vítěze si můžete prohlédnout v přehledu níže:
Audience engagement / Zapojení publika
1 All eyes on S4 Swisscom (Schweiz) AG
2 The Hornbach Hammer Hornbach Baumarkt AG
3 The Last comment O2 Telefonica Czech Republic
Best Beer Ad / Nejlepší pivní reklama
1 Bud Light - Ian Up for Whatever Film Anheuser-Busch
3 Basketball Diageo
Brilliant execution / Brilantní provedení
1 Bud Light - Ian Up for Whatever Film Anheuser-Busch
3 Camera Shy Unilever
3 The Wall Of Opportunities Heineken Italia
Creative branding / Kreativní tvorba značky
3 The Selfscan Report Auchan
Creative design / Kreativní design
1 The Selfscan Report Auchan
3 Overtime Mercedes-Benz Vans
3 BALLANCE Ballantine´s
Creative sales & sales support / Kreativní prodej a jeho podpora
1 The Hornbach Hammer Hornbach Baumarkt AG
2 SKY Livespots SKY
3 Stamp up for the homeless Hinz&Kunzt
Creative use of technologies / Kreativní využití technologií
2 Google Outside Google
Creative use of traditional advertising formats / Kreativní využití tradičních reklamních formátů
2 Google Outside Google
Flash impact / Bleskový zásah
1 Lowe's Vine Fix in Six Campaign Lowe's
3 Cat Volkswagen do Brasil
3 Dog 3 EFFEM
3 Lego Technic - Mixer Lego Trading
Media engagement / Využití redakčního obsahu
1 SKY Livespots SKY
2 Dacia Sponsor Day Renault Italia
2 Fanstars Czech Radio
State and public institutions / Státní a veřejné diskuse
2 Bullet Czech Helsinki Committee
Storytelling / Vyprávění příběhu
2 The Hornbach Hammer Hornbach Baumarkt AG
2 Drink Taxi - You Drink We Drive Modrý Anděl
3 Bullet Czech Helsinki Committee
The Principle of Game / Princip hry
3 All eyes on S4 Swisscom (Schweiz) AG