Počet příspěvků firem na Facebooku vzrostl v roce 2015 o 36%
Poslední dobou často z různých zdrojů slýcháme zvěsti o tom, že Facebook už svého vrcholu dávno dosáhl a teď už bude jeho oblíbenost jen upadat. Je sice pravda, že organický dosah příspěvků klesá a platforma tak začíná být vnímána jako čím dál více komerční záležitost, ale zaručené zprávy o jejím úpadku jsou pravdě na hony daleko. Facebook totiž stále roste a ještě více roste množství příspěvků firem na této síti.
Příspěvky značek na Facebooku a Instagramu v roce 2015 vzrostly. Na Twitteru klesly o 2 %
Analytická agentura Quintly zkoumala ve druhém čtvrtletí roku 2015 na 180 tisíc profilů na nejoblíbenějších sociálních sítích – Facebooku, Instagramu a Twitteru – a na základě této analýzy vytvořila benchmarking pro rok 2015. Studie odhalila, že – navzdory zvěstem o klesající atraktivitě Facebooku pro značky – denní frekvence příspěvků na této sociální síti vzrostla nejvíce ze všech sledovaných. Denní množství příspěvků se navýšilo o 36%, oproti 14% růstu na Instagramu a dokonce 2% poklesu na Twitteru.
Dalším klíčovým zjištěním studie bylo to, že Instagram zaznamenal vrchol přírůstku followerů v únoru 2015. Poté se množství nových sledování začalo postupně snižovat. Tempo růstu počtu fanoušků a followerů na Facebooku a Twitteru zůstalo v tomto ohledu více méně neměnné, ale bylo nižší než v případě Instagramu. Toto zjištění je poměrně logické vzhledem k tomu, že Instagram na rozdíl od Facebooku a Twitteru dosud nedosáhl „maximálního“ počtu fanoušků. Počet jeho uživatelů tak pravděpodobně i v následujících měsících dále poroste. Díky tomu, že tato platforma značkám a inzerentům nabízí stále lepší služby, se nejspíš bude dále zvyšovat i množství firemních účtů, aktivita značek a investice do reklamy.
Velký počet fanoušků neznamená velký engagement. Malé profily jsou více interaktivní
Třetím důležitým výsledkem studie bylo, že Instagram vykazuje ze všech tří sledovaných sítí největší míru interaktivity uživatelů s příspěvky. Pro všechny tři sociální sítě však neplatí, že by se velký profil s mnoha fanoušky rovnal se velké aktivitě u příspěvků. Právě naopak. Malé profily s maximálním počtem tisíc fanoušků zaznamenaly největší míru engagementu. U všech větší profilů, které měly od tisíce do milionů fanoušků či followerů, pak byla největší aktivita zaznamenána právě u těch instagramových. Instagram se také ukázal jako platforma, na které malým profilům nejrychleji přibývají followeři. Na Facebooku i Twitteru pak platilo, že čím větší stránka, tím menší má tempo přírůstku příznivců.
Vyšší počet followerů se nerovná vyššímu engagementu ani na Instagramu
Výsledky studie podle agentury Quintly dokazují, že vysoké počty příznivců u firemních profilů na sociálních sítích značkám v žádném případě nezajistí vysoký engagement u jejich příspěvků. Naopak malé stránky se mohou pyšnit mnohem „kvalitnější“ fanouškovskou základnou – jejich příznivci se více zajímají o tématiku dané stránky a na příspěvky mnohem častěji reagují. Vysoký počet followerů nezajišťuje vysokou míru engagementu dokonce ani na Instagramu – u velkých profilů byla zaznamenána klesající míra interakce s příspěvky. Na druhou stranu je nutno dodat, že ačkoliv vysoký počet stávajících fanoušků velký engagement nezajistí, přírůstek nových followerů už toho schopný je.