PR agentury stále ještě neumí měřit úspěchy na sociálních sítích
Ilustrační obrázek, zdroj: www.sxc.hu |
Velká studie z pera redakce titulu PR News ve spolupráci s Waggner Edström Worldwide, mapující metody manažerů v otázce měření úspěchů na sociálních sítích, poukázala na jeden důležitý fakt - s měřitelností sociálních sítí si stále neumí poradit téměř polovina ze skoro 800 oslovených odborníků, stále chybí vypracovaná metodika, která by vedla ke konsolidaci měřicích systémů a stále existuje nezanedbatelné procento odborníků, kteří sociální sítě neměří vůbec anebo nepoužívá relevantní data.
39 % respondentů například přiznalo, že v současné době teprve hodlají zmodernizovat svůj systém měření, případně o modernizaci uvažují jako o nevyhnutelném kroku, ale nejsou si jisti, jak začít. 11 % dokonce přiznalo, že jediný měřitelný výstup je pro ně otištění nebo odvysílání příspěvku v masmédiích.
Což je podle odborníků ostatně největší problém celého PR odvětví - za skutečně měřitelné se často považují pouze klasické mediální výstupy a ostatní kanály se opomíjejí. To dokazuje i fakt, že pouhých 25 % respondentů označilo sociální sítě za hodné měření.
Tvůrci výzkumů tak konstatují, že zlepšení oproti minulým létům existuje, ale není dostatečné. V rámci měřitelnosti nových médií stále existují velké rezervy.