Průzkum: Kterým značkám věří české mámy?

3. 12. 2015 | redakce
Čtvrtý ročník ankety zkoumající love brandy českých maminek ukázal nová jména.

V anketě Česká máma hlasují maminky ve dvaceti kategoriích – volí své nejoblíbenější značky od oblečení a bot, nejlepšího online prodejce, přes supermarket, kosmetiku či hračky, až po tištěný dětský časopis. Komu jsou české mámy nejvěrnější?

„Love brands" aneb stálice českých maminek

Přesně devět značek si drží svoji vítěznou pozici již od vzniku ankety v roce 2012.  Stejně jako v roce 2012, 2013 a 2014, i v roce 2015 si prvenství odnášejí tyto značky:



Čtyři kategorie s nováčky na prvních příčkách 

Ve čtyřech kategoriích se po letech, kdy se v anketě střídaly vždy známé značky, objevily
na první pozici zcela nové značky. Jedná se o kategorii dětského oblečení, kde od roku 2012 přebíraly prvenství značky C&A a H&M. V roce 2015 daly maminky nejvíce hlasů značce LUPILU (LIDL). Prvenství LUPILU je ale jen velmi těsné – druhé místo patří totiž jen
o pár desítek hlasů značce F&F (dětské oblečení v obchodním řetězci TESCO). Na první pozici se také po třech letech pevného vítězství značky Mall.cz objevil online obchod specializovaný na sortiment pro maminky a děti – FEEDO.CZ. Prvenství v kategorii Web pro rodiče si v letošním roce odnáší portál MODRYKONIK.CZ. A konečně v kategorii dětských autosedaček si po třech letech kralování značek Maxi Cosi a Chicco odnáší prvenství značka Romer/Britax.



Ve zbývajících sedmi kategoriích se na prvních pozicích známé značky průběžně střídají, přesto je i tady vidět jasný trend takzvaných love brands, tedy značek, které patří
k maminčiným nejoblíbenějším. Jedná se například o kategorii Prodejny hraček (vítězí obchodní síť Dráčik, kterou jen jednou v roce 2013 porazila značka obchodů hraček Bambule) či o kategorii Tištěného časopisu pro maminky, kde bylo vítězství jedničky na trhu – časopisu Maminka – přerušeno prvenstvím časopisu Betynka pouze v roce 2013.

Kategorie Cestovní kancelář pro rodinu s dětmi byla do ankety zařazena až v roce 2013
a prvenství si tu drží již třetím rokem stálice českých cestovních kanceláří ČEDOK.

Nově byla v roce 2015 zařazena kategorie Tištěného časopisu pro děti. Prvenství zde získal časopis Sluníčko.  

Hlasování probíhalo online na internetu a také fyzicky na akcích pro maminky s dětmi v Praze (For Toys, For Babies, Vyšehrátky, Teribear hýbe Prahou) a v Ostravě na Ostravském veletrhu hraček. Slavnostní předání ocenění ankety Česká máma proběhne v druhé půli února 2016 v Praze za účasti zástupců značek a maminek. Anketa přilákala téměř 19 000 hlasujících. Společně s vyhlášením vítězů bude pokřtěno další číslo tištěného bookazinu Česká máma, které se od roku 2016 se stává čtvrtletníkem. Ve svém prvním čísle představí všechny vítězné značky, nabídne tematické články o tom, jak co nejlépe rozvíjet dětský potenciál, zajímavosti a novinky (produkty, projekty, služby) pro maminky
a děti.

Více informace o projektu anketa Česká máma naleznete na www.ceskamama.cz
a na Facebooku Česká máma. Níže si můžete prohlédnout vítěze také v přiložené infografice:


Štítky dokumentu: Marketingový výzkum

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: