Průzkum ukázal, že děti jsou nejvíce vystaveny reklamám na YouTube
Není to tak dávno, co nejlepší cestu k oslovení dětí představovaly reklamy u pohádek vysílaných v televizi. Technologie se však vyvíjí a digitální platformy přináší obrovské množství nových příležitostí. Nyní jich je nejvíce na YouTube, kde jsou dokonce děti nejpilnějšími konzumenty reklam.
Trendem posledních několika let je, že děti sledují YouTube více než všechny ostatní platformy. Podle průzkumu společnosti Giraffe Insights, který byl proveden na 2 tisících rodinách s dětmi ve věku od 2 do 12 let, 35 % dotázaných dětí přistupuje k obsahu pouze prostřednictvím YouTube, online stránek, sociálních médií, her a videí na vyžádání, jako je Netflix nebo HBO.
Nejoblíbenějším způsobem, jakým děti konzumují obsah, je sledování YouTube. Tuto možnost zvolilo 85 % dotázaných dětí. Po YouTube následuje video na vyžádání (71 %) a hry (60 %). Menší zájem mají děti o esport (13 %), časopisy či katalogy (16 %) a návštěvy kina (17 %).
Tato zjištění nenaznačují, že by rodiny sledovaly pouze videa v televizích, ale spíše to, že své divácké návyky přesunuly na sledování přes internet. Pandemie urychlila trend, kdy domácnosti využívají bezplatné možnosti televizního vysílání podporující reklamu. To znamená, že pokud se značky a inzerenti nezaměřují na strategii digital-first, přicházejí od počátku nejméně o třetinu všech dětských diváků.
Nejenže děti tráví více času na YouTube, ale také při využívání této platformy vidí dvakrát více reklam než v televizním vysílání. Až 70 % dětí ve věku od 2 do 12 let si lépe vybaví reklamy na YouTube ve srovnání s 36 % v televizním vysílání. To znamená, že děti si nejen vybírají přeskakovatelné reklamní formáty vlastněné společností Google, ale také je oceňují jako součást svého diváckého zážitku. To nabízí velkou příležitost pro značky, které chtějí oslovit a zaujmout mladé publikum.
Studie také odhaluje, jak reklamy napříč platformami ovlivňují nákupní rozhodnutí. Děti byli požádány, aby si vzpomněly, kde viděly inzerované předměty, o jejichž koupi následně požádaly rodiče. 33 % dotazovaných dětí odpovědělo, že na YouTube. Následovala televize (15 %) a prodejny (9 %). Tyto poznatky do značné míry podpořili i rodiče. Když byli rodiče dotázáni, kde viděli reklamy, které vedly k nákupu zboží pro jejich děti, uvedli YouTube (25 %), televizi (12 %) a webové stránky (10 %).
Nejnovější data mohou vysvětlovat, proč je nyní YouTube největším zdrojem nabídky reklamy propojené s televizí. Přibližně 40 % zobrazení reklamy na YouTube se nyní odehrává prostřednictvím chytrých televizorů, zatímco před pouhými dvěma lety to bylo pouze 12 %.
To ukazuje, že v průběhu času pokročily nejen technologie, ale změnilo se také mnoho aspektů našeho života. Sociální média a platformy, jako je YouTube, se začaly používat častěji než běžná televize.
Zdroj: Digital Information World, Giraffe Insights