Psí rande od Pedigree snižují samotu britských seniorů
Staří lidé jsou často osamělí, přitom možnost nápravy není nijak obtížná. Vidí to tak alespoň britská CSR kampaň Dog Dates (Psí rande) vytvořená výrobcem krmiva pro psy Pedigree. A nikterak překvapivě v tom hrají roli právě nejlepší chlupatí přátelé člověka.
Když mluvíme o chronické samotě, není to nic, co by mělo být bráno na lehkou váhu. Může totiž spustit řadu psychologických problémů, stejně jako zneužívání alkoholu a drog, nebo problémy s přijímáním potravy a depresí. Dle může nedostatek sociálních kontaktů představovat rizikový faktor pro předčasné úmrtí srovnatelný s kouřením 15 cigaret denně.
Co se s tím rozhodlo udělat Pedigree? Začalo domlouvat důchodcům rande s psími kamarády, kteří ocení vyvenčení navíc. Zatím proběhl úspěšný pilot v malém městečku Melton Mowbray a psí rande s Pedigree se budou rozšiřovat po celé Velké Británii. Do programu se mohou přihlásit lidé nad 65 let a na druhé straně majitelé přátelských psů, kteří je rádi půjčí na procházku.
Celkovým cílem kampaně je ulevit samotě, kterou pociťuje mnoho z více než 9 milionů britských seniorů starších 65 let. Že to funguje zatím alespoň na mikro úrovni, vám přiblíží příběh Jenny, která tvrdí, že jen společnost psa na pár hodin týdně jí mění život.
A některým to může dokonce připadat stejný svátek jako rande.
Na principu pořádného zkrášlení se před vzájemným setkáním stojí i printy kampaně vytvořené stejně jako videa agenturou AMV BBDO.
V tomto případě ovšem nejde jen o povedený marketing, jde především o iniciativu, která pomáhá lidem, na které většina včetně vlastních dětí zapomněla. My tleskáme, řada psů štěká nadšením.
Zdroje: Campaign to End Loneliness, Pedigree
Kam dál?
Opustili jste rodné hnízdo a vaši rodiče vás nahradili psem? Pak vás zaručeně pobaví kampaň Pedigree „Program na náhradu dětí".