Reklama týdne: Aerolinka easyJet poslala protagonisty kultovních uměleckých děl na dovolenou
Značka: easyJet
Název spotu: Get Out There
Kreativní agentura: VCCP London
Produkce: Anonymous Content
Režisér: Patrick Daughters
Byli uvězněni po staletí v obrazech nebo s nohama pevně ukotvenými v mramorovém podstavci, aby přitahovali miliony lidí do měst, kde jsou vystaveni. Nyní nízkonákladová aerolinka easyJet přišla s kampaní, kde jim dává svobodu. Protagonisté slavných uměleckých děl mají konečně zaslouženou dovolenou a mohou si užít léto způsobem, který uznají za vhodný.
Mona Lisa tak opustí svůj rám obrazu v Louvru a spatříme ji až na letišti. Leteckou dopravu s EasyJet zvolil i David, který se dle svého úboru jde pravděpodobně vyvalit někde na pláž a konečně se trochu opálit. Vodní radovánky upřednostňují i cherubíni („dětští andílci“, pozn. red.) a „dívka s perlovou náušnicí“ dokonce odhodí svůj turban a vy se dozvíte, jakou má barvu vlasů.
Natáčení spotu řídil uznávaný režisér reklam a hudebních videí Patrick Daughters, kreativa je pak prací VCCP London. Za zmínku stojí i to, že dvojníci uměleckých děl nebyli stvořeni díky AI, ale pro jejich role byli nalezeni jim podobní herci.
Ředitelka marketingu a vztahu se zákazníky v easyJet, Gabriella Neudecker, uvedla v tiskové zprávě:
„Jsme nadšeni naší novou platformou značky. Touto kampaní jsme nově definovali roli reklamy ve společnosti easyJet a vrátili ji k základním marketingovým principům. Víme, že cestování je kategorie, kde je odlišnost výzvou, a myslíme si, že díky této práci je easyJet emocionálnější a zapamatovatelnější než kdykoli předtím."
Nově zrození travel influenceři budou navíc rozvíjet své prázdninové příběhy i v sociálních médiích nebo ve venkovní reklamě. Integrovaná kampaň poběží po 8 týdnů na klíčových trzích pro easyJet, tedy ve Velké Británii, Itálii, Francii, Švýcarsku, Německu, Nizozemsku a Portugalsku.
Zmíněné památky jsou v Paříži, Florencii nebo Haaagu stovky let a nadále fungují jako impulsy k cestě do daných měst a států, v nichž leží. Na jejich ukazování ale těžko postavíte kampaň, když tak může učinit jakákoliv jiná společnost či instituce benefitující z turistického ruchu. Tím, že je easyJet dokázala rozhýbat a „dostat na dovolenou“, je ale aerolinka „unesla“ pro svůj vlastní marketing a skutečně vystoupila z davu. Účel k reklamy povzbuzení cestování během léta přitom zůstal zachován.
Tip redakce
Metoda „Outpainting" je o rozšíření uměleckého díla. S pomocí těch správných příkazů pro AI vizuální nástroj můžete slavným kusům z minulosti pořádně „roztáhnout plátno". Výše to vidíte právě u slavného obrazu Dívka s perlovou náušnicí od Jana Vermeera. Podívejte se, jak Nestlé využilo AI k rozšíření jeho dalšího obrazu, Mlékařka, při propagaci své značky jogurtů.