Reklama týdne: Air France vynáší eleganci do nových výšek

7. 6. 2022 | Kristýna Vozková, PMI
Hold francouzské eleganci a prvotřídní kvalitě nabízených služeb. To je nová reklama aerolinek Air France, ve které hraje hlavní roli dlouhý rudý šál.

Kampaň: Taking elegance to new heights

Klient: Air France

Agentura: Aura (Omnicom)

Produkce: Excuse My French / Smuggler

Cherchez la femme, aneb za vším hledej ženu. V případě aerolinek Air Francea jejich nové kampaně pak platí: Za vším hledej ženu v rudých šatech. Ta zde představuje dechberoucí alegorii na základní hodnoty, kterými se letecká společnost prezentuje, a to eleganci, luxus a prvotřídní kvalitu služeb nabízených na jejich palubě.

Dlouhý červený šál se dramaticky proplétá ulicemi Paříže. Krásná mladá žena v rudých šatech s nekonečně dlouhou vlečkou běží k dominantě Paříže a začíná vystupovat po jejích 1665 ocelových schodech. Rudá látka za ní dramaticky vlaje, když probíhá kuchyní vyhlášené restaurace Le Jules Verne. Rozverně sebere z tácu lahodnou makronku a nahradí ji jedním ze svých střevíců. Poté pokračuje ve své cestě vzhůru po ikonických schodech, skotačí se skupinkou malých dětí, nevnímá užaslé pohledy kolemjdoucích. Bosá stoupá až k samotnému vrcholu Eifellovy věže, probíhá vrstvou mraků, kterým západ slunce dodává nachovou barvu. Stojí na špičce jasně zářící věže a vyhazuje do oblak svou dlouhou vlečku. Ta se v následujícím záběru vrcholku věže z dálky mění v rudou vlajku, která povlává ve větru a následně se stává akcentem loga společnosti Air France

Po zhlédnutí spotu si možná na okamžik pomyslíte, že jste na jeho konci přemítali, odkud žena vytáhne ozdobný flakon luxusního parfému. Nenechte se ale zmást. Spot vypráví příběh o vzestupu letecké společnosti, o její eleganci odrážející se v saloncích navržených předními světovými architekty, o luxusu v podobě prvotřídní gastronomie i šampaňského zdarma. Zaměřuje se tak na zážitek spojený s létáním, na jedinečný pocit, který zažijete jen nahoře v mracích. 

Volba ženy jakožto ztělesnění cesty, elegance i silné vůle také není náhodná. Francie odjakživa opěvovala své hrdinky a spojovala významné historické okamžiky země s ženskými postavami. Johanka z Arku, Svatá Jenovéfa, patronka Paříže, vyobrazení Liberté jakožto odhalené ženy vedoucí během revoluce francouzský lid ke svobodě. Dokonce i pařížská veřejná doprava má ve svém logu siluetu ženského obličeje. Žena je ve Francii spojována se životní silou, je hybatelem osudu. Ani tady ale symbolika nekončí. Červená vlečka bývá připodobňována ke klubku nití, které Ariadna dala Théseovi, aby našel cestu z bludiště bájného Minotaura. Sledování červené látky má být tak metaforou pro následování svého životního údělu.

Silnou atmosféru spotu umocňuje hudba v podobě ikonické písně Michaela Legranda „The windmills of your mind“ v podání francouzské zpěvačky a skladatelky Juliette Armanet. 

Tento mistrovský kousek si pro Air France pro ni připravila společnost Aura spadající pod mediálního giganta Omnicom. Součástí kampaně jsou také videoklipy propagující Paříž jako turistickou destinaci, informace o závazcích společnosti k udržitelnosti v rámci letecké dopravy i propagační materiály k dalším službám společnosti. Spot byl poprvé vysílán 11. května  v televizi a v kinech v USA, Kanadě, Brazílii, Itálii a Německu. 

Zdroje: Air France, Muse by Clio 


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: