Reklama týdne: IKEA - Everyday Heroes

17. 3. 2015 | Petr Michl
Někdo to už musel udělat. Hrdinkou se nakonec stala v reklamě i záchodová štětka. Možná byste ale nečekali, že se jedná o reklamu od švédského nábytkářského řetězce IKEA.



Klient: IKEA
Země:
Švédsko
Agentura:
Forsman & Bodenfors


Někdo to už musel udělat. Hrdinkou se nakonec stala v reklamě i záchodová štětka. Možná byste ale nečekali, že se jedná o reklamu od švédského nábytkářského řetězce IKEA.

Její nový spot pojmenovaný Každodenní hrdinové vytvořený agenturou Forsman & Bodenfors je oslavou běžných předmětů, které ovšem poměrně zásadním způsobem vylepšují náš život. Ramínko na oblečení, věšák na zdi nebo matrace nedostávají dle reklamy ten respekt, který si zaslouží. A to už vůbec nemluvíme o držáku na toaletní papír, který je při těch důležitých momentech vždy po vašem boku. Záchodová štětka pak dělá práci, kterou by nikdo dobrovolně podstupovat nechtěl.

Spot se nese v duchu jakési personifikace hrdinů, zmírněná štětka nebo pastou poplivaná vodovodní baterie v koupelně jsou zde na úrovni záchranářů nebo hasičů. Tichých pracantů, kteří tu jsou pro nás, když je potřeba. To, že za tímto tributem stojí IKEA, přitom dává docela velký smysl. Právě podobným doplňkům do domácnosti totiž na rozdíl od jiných řetězců často věnuje celé patro svých obchodních domů.

S kampaní je spojen i hashtag #EverydayHero. IKEA s ním pravidelně označuje každodenní hrdiny, kteří vystupují jako živé osoby v příspěvcích v sociálních médiích. Na Twitter účtu @everydayhero365 zatím můžete zhlédnout vzkazy od držáku toaletního papíru modelu Grundtal ‘200.478.98’, Ten vám  prozradí, s pomocí jakých her se celé dny zabavuje. Jednou z nich je počítání dlaždiček na protější stěně.

Pokaždé to ale není taková legrace. Grundtal se umí i ozvat a připomenout to, že trvá na doplnění nové role.


Tip redakce:

IKEA pokračuje ve svém letošním kurzu oslavy běžných věcí skutečně epickým způsobem. V lednovém spotu The Joy of Storage urazilo oblečení před uložením do skříní strastiplný let připomínající ten, který musí podstupovat stěhovaví ptáci.

Zdroj: AOTW

Štítky dokumentu: Kreativní reklama

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: