Reklama týdne: Libresse boří mýty ženské menstruace reklamním veledílem

15. 8. 2024 | Petr Michl
300 000 let homo sapiens a dívky stále vidí krev ve svých kalhotkách a myslí si, že umírají? Značky vložek Libresse / Bodyform přichází s epickým spotem upozorňujícím na to, jaká informační propast ve znalostech o menstruaci u žen existuje.

Značka: Bodyform / Libresse

Kampaň: Never Just a Period

Kreativní agentura: AMV BBDO

Režie: Lucy Forbes

Produkce: Smuggler

„Nikdy to není 'jen perioda'. Je to mnohem víc.

Často jsme klamány, odmítány, zlehčovány.

To, co nám říkají, že máme očekávat, neodpovídá tomu, jaké to ve skutečnosti je.

Pokud jste někdy byly překvapeny svým vlastním tělem, pokud jste si někdy přály znát více odpovědí, pokud vám někdy řekli, že je to 'jen perioda', tento film je pro vás.“

Těmito slovy uvádí na svém webu značka hygienických potřeb Bodyform / Libresse svou novou reklamu, která je ambiciózním dílem překračujícím stopáží 2 minuty. Rychlým střihem, bořením mýtů a stylizovaností připomíná muzikál z druhé série kultovního seriálu Sexuální výchova. A tento dojem jistě posiluje i to, že to, co se děje „tam dole“, reprezentuje ženský orchestr.

Dílo z pera reklamní agentury AMV BBDO natočené režisérkou Lucy Forbes s produkcí Smuggler upozorňuje na složitou a často opomíjenou realitu menstruačního zdraví žen. Kampaň stojí na globálním výzkumu iniciovaném Bodyform. Z něj vyplývá, že informační propast je ohromující.

  • 59 % žen by si přálo, aby se v průběhu jejich života více učilo o menstruačních cyklech.

  • 51 % žen se o menstruaci dozvědělo až ve chvíli, když u nich začala.

  • Více než 1 z 3 žen má pocit, že jsou špatně informovány o ženském těle a o tom, jak jejich perioda ve skutečnosti funguje.

„Mezi tím, co nám říkají, abychom čekali, a tím, jak to doopravdy je, je obrovská propast. Takže se snažíme proplout životem s dělohou bez dostatečných znalostí. Je to jako sledovat film v cizím znění bez titulků. Zmatené, dezorientované a divné. Proč nás nikdo nevaroval? A nebylo by to mnohem snazší, kdyby to udělali?“ říká značka a deklaruje 3 své závazky do budoucna:

  • Více výzkumu. méně strachu („Pomáháme iniciovat výzkum, který se zaměřuje na potřeby dívek“)

  • Edukace o menstruaci dříve a lépe („Pomáháme dívkám dostat lepší menstruační vzdělání předtím, než začnou.“)

  • Boj s desinformacemi („Pomáháme dívkám získat skutečné odpovědi na skutečné otázky.“)

 „Tento projekt se mi trefil do noty. Tolik vzpomínek na to, jak jsem nevěděla, co se to s mým tělem děje. Zmatek, obavy, stud. A vrhá světlo na věci, o kterých jsem doslova neměla tušení — perimenopauzální krevní sraženiny? Cože?" uvedla režisérka spotu, Lucy Forbes, pro LBB.

To jen dokládá oprávněnost této kampaně. „Nikdo nás nepřipravuje na život v našich tělech. 300 000 let homo sapiens a dívky STÁLE vidí krev ve svých kalhotkách a myslí si, že umírají? Nikdo nám nedává odpovědi, takže strávíme celý život kladením otázek,“ říká značka Bodyform / Libresse, která se na závěr svého spotu ptá:

Co byste chtěli, aby vám řekli?“

 

Tip redakce

Libresse má za sebou už řadu kampaní, které si odnesly řadu kreativních cen. Možná tu nejslavnější najdete v článku:

Viva la Vulva! Libresse přichází s kampaní opěvující vagínu.


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: