Reklama týdne: Old Spice – Mom Song
Klient: Old Spice
Agentura: Wieden + Kennedy, Portland
Země: USA
„Old Spice man", Isaiah Mustafa, vymanil svým virálním chlapáctvím Old Spice ze škatulky „tradiční značky pro taťky" do „cool zóny", kde je odvážnější humor dovolen a dokonce vítán. Tento trend byl potvrzen „vlčími kampaněmi", nové vlně nyní dominují mámy oplakávající své dospívající syny. Ti se s pomocí Old Spice mění z hochů v muže, kteří dokážou učarovat dívkám. Minutový spot je tak „muzikálem" matiček plačících při sledování svých potomků v náručí mladých holek.
Parodický rozměr prozrazuje povaha pátracích akcí zahrnující i ježdění na prádelním koši při držení se za nárazníkem auta, stejně jako vzhled matek. Ty rozhodně nepřipomínají „typické reklamní mámy", které dokážou vypadat nějakým zázrakem svěže a atraktivně i ve spotu na tablety na čištění zubních protéz. Spíše se podobají ženštinám z Babovřesk nebo postavám z amerických hororů. S povděkem ovšem můžeme přijmout to, že protějšky vyvoněných mladíků nedisponují vzhledem chtivých modelek v „plné photoshopové polní" jako z reklam na Axe, ale jsou prezentovány jako normální holky.
Old Spice přidává ještě další dva tematické spoty s kratší stopáží. První se odehrává na bowlingu a zdobí ho text: „Old Spice, look what have you done. You've made a sexy man right of my son. Old Spice!" Další reklamě s názvem „Tree" pak chybí k dokonalosti jen to, že plačící matky nesedí na smuteční vrbě. Nová kampaň Old Spice se zdá dostatečně trhlá a vtipná pro mládež na internetu a její téma přijde povědomé i generacím sedícím u televize: „Smellcome the manhood!"
Mimochodem. Ve spotech se to neobjeví, ale postranním úmyslem nové kampaně má být i upozornění na to, že nemýt se a nastříkat na sebe voňavku ve velkém množství není sexy ani zdravé. Infografika níže vám tak poví, že 40 % mladých mužů se mylně domnívá, že čím více vůně, tím lépe. Ostatně 67 % z nich nikdo neučil, jak správně a odpovědně deodorant ve spreji aplikovat. Snad se osvěta ujme, s negativními pocity mělo fenomén přílišného „přesprejování" spojeno 81 % žen.
Zdroj: Adweek