Reklamní program Facebook Exchange Ads má slušně našlápnuto
Podle komentáře na serveru AllThingsD to vypadá, že má reklamní program Facebook Exchange slušně našlápnuto. I když se asi nikdy nestane hlavním reklamním tahákem největší sociální sítě světa. Exchange Ads fungují na principu remarketingu.
Při nákupu vánočních dárků online si toho asi všimnete - hledáte dárek pro přítele, prohlédnete si pár obchodů s oblečením, ale zatím nechcete hned nakoupit. Reklamy obchodů, které jste navštívili, vás ale zdá se “pronásledují” všude po webu. Inzerenti se díky remarketingu mohou znovu připomenout potenciálním zákazníkům a jejich návštěvu přetavit na nákup.
Carlos Kirjner z Bernstein Research předpokládá, že Exchange Ads budou tvořit asi 15 - 20 % z výdělků klasické displej reklamy na Facebooku. A to není tak málo, protože displej reklama přináší největší sociální síti většinu zisku - kolem 80 %. Kirjner mluví i o dvou důvodech, proč budou Exchange Ads omezeny - ne všichni marketéři mají totiž zájem o tento druh reklamy a raději zůstanou u klasické dislpej reklamy. A ani samotný Facebook nechce přílišným užíváním remarketingu rozvířit diskuse o porušování ochrany soukromí uživatelů.
I přes to ale Exchange Ads snad pomohou vyrovnat Facebooku pokles v ziscích za internetovou (desktop) reklamu, ty se snižují kvůli přesunu uživatelů k mobilním zařízením. Podle Kirjnera by bez remarketingu zaznamenal Facebook výraznější pokles v příjmech, než je tomu na přiloženém grafu, jenž ilustruje situaci i se započítáním příjmů z Exchange Ads.
Zdroj: www.allthingsd.com