Reklamy na Snapchatu bude možné přeskočit až po 3 vteřinách
Snapchat se dříve bránil vystavování svých uživatelů reklamám. Nyní se však odhodlává ke zcela opačnému kroku. Chce zaručit inzerentům, aby uživatelé reklamu nuceně sledovali – tedy minimálně po dobu tří vteřin, po kterých se teprve zobrazí tlačítko pro přeskočení.
Toto řešení může vyřešit stávající nedostatečnou atraktivitu reklamy pro inzerenty. Mladí uživatelé totiž přeskakují reklamy méně než vteřinu po jejich spuštění. Časové nastavení pro přeskočení reklamy bude fungovat na stejném principu, jaký je aktuálně například na YouTube.
Současně se jedná o odvážný krok ze strany Snapchatu. Až dosud byli jeho představitelé v čele se CEO Evanem Spiegelem, proti tomu obtěžovat uživatele otravnými reklamami. Sám Spiegel v roce 2015 prohlásil:
„Dnes ráno na mne vyskočila reklama na produkt, který jsem si chtěl koupit včera. Je to skutečně otravné. Nechceme naše uživatele děsit, to je pro nás opravdu důležité.”
Nicméně tým pro prodej reklam v rámci Snapchatu apeluje na jednotlivé zodpovědné osoby, aby povolily nový formát. To by mělo vést k uklidnění inzerentů a současně k vyššímu zisku z reklam.
„Inzerenti nevynakládají tolik peněz do reklamy jako v minulosti", uvedl jeden z předních inzerentů této sociální platformy a dodal: „Snapchat musí dělat něco, čím opět zvýší zájem inzerentů a agresivněji reagovat na potřeby trhu. Jeho uživatelé jsou většinou mladí lidé, což je skvělé, ale je těžké je zaujmout. Potřebují proto reklamy, které je zaujmou na delší časový úsek."
Media Rating Council uvedl, že 2 sekundy jsou minimální čas, který je potřeba k tomu, aby video bylo považované za sledovatelné. Pokud tedy Snapchat dosáhne minimálního sledovacího času tří vteřin, postaví se tak obavám inzerentů ohledně sledovanosti jejich obsahu.
Aktuálně jsou reklamy na Snapchatu například ve formě filtrů a lenses. Zdroj: Snapchat
Podle webů AdAge i Elite Daily se zastupitelé Snapchatu k uvedeným informacím odmítají vyjádřit. Není proto doposud jasné, kde se budou v rámci aplikace zmíněné reklamy zobrazovat. Zmíněný typ reklam by se lépe hodil do videí profesionálních mediálních partnerů než do osobních videích od přátel. Prozatím se také neví, kdy chce Snapchat začít s testováním a jestli bude daná změna k dispozici globálně.
Snapchat má speciální mediální sekci, kde vydavatelé a televizní stanice vysílají své pořady. Partneři si následně dělí tržby z reklam umístěných v rámci pořadů, nicméně sledovanost obsahu nebyla tak lukrativní, jak mediální partneři doufali. Pokud by se zde aplikoval zmíněný typ reklamy, mohl by tento krok přivést pozornost dalších inzerentů.
Výnosy z reklamy byly sníženy, což bylo ovlivněno pomalým růstem publika a devalvováním reklam Snapchatu. Ceny reklam se navíc snížily, protože se prodávalo více reklam prostřednictvím automatizované reklamní platformy, kde jsou ceny levnější než nabídky přímého prodeje.
Ve třetím čtvrtletí roku 2017 činily tržby Snapchatu za reklamy celkem 208 milionů dolarů. Nicméně finanční analytici očekávali více než 235 milionů dolarů.
Snapchat dlouhodobě ztrácí na oblibě. Počet uživatelů narostl ve třetím kvartále ze 175 milionů denních uživatelů na 178. Jedná se tedy o růst méně než tříprocentní (2,9 %).
Porovnejte to s 800 miliony denních uživatelů u o poznání staršího Instagramu, který stejně dokázal přidat 100 milionů nových uživatelů za posledního půl roku. Mnohem horší ale je, že finanční ztráta za třetí kvartál činí 443 milionů dolarů a směrem dolů se rychle vydávají i akcie společnosti, která je po veřejném úpisu akcií pod mnohem větším finančním drobnohledem.
Se stagnací uživatelské báze a ztrátou přes 400 milionů dolarů v třetím kvartále se snaží změnit. Plánuje přeměnu interface aplikace, aby mu rozuměli i lidé nad 25 let a chystá řadu dalších záchranných akcí, mezi nimi i výše zmíněné nové reklamy.
Zdroje: AdAge, Independent, Elite Daily