Rok 2019 byl pro Rekola rekordní. Počet registrovaných uživatelů narostl na čtvrt milionu

26. 11. 2019 | redakce
Rekola se tento rok skutečně rozlétla. Má již 250 tisíc uživatelů v 11 českých městech. Letos přišla s elektrokoly, v její nabídce se ale objevily i koloběžky a skateboardy, paddleboardy a sportovní kola.



Sezóna 2019 byla pro Rekola tou zatím největší. Dnes už má aplikaci bikesharingu v telefonu čtvrt milionu uživatelů v jedenácti městech v Čechách a ve Finsku. V průměru 4500 výpůjček na den a 1 413 417 ujetých kilometrů za rok 2019 ukázal, že mikromobilita je již nedílnou součástí pohybu po městech.

Rekola mají za sebou rekordní rok: počet registrovaných uživatelů narostl ze 170 tisíc na 250 tisíc a aplikaci tak má například v telefonu podle dat společnosti každý druhý Pražan mezi 20 a 30 lety. V tomto roce spustila Rekola bikesharing nově v Písku a Mladé Boleslavi.

Mladá Boleslav se ukázala být obzvláště úspěšnou: v počtu výpůjček nepřekonala jen Prahu a Brno. Nejaktivnější uživatelé Rekol byli v Praze – najeli 830 tisíc kilometrů. Skoro 5 000 uživatelů využilo růžových kol ve více než jednom městě. Jedním z nich byl i moderátor Honest Guide Janek Rubeš, který si kolo půjčil hned v 5 městech.

Přestože sezóna 2019 pro Rekola skončila ve většině měst 21.11., bikesharing se rozhodl pokračovat v zimním provozu v Českých Budějovicích a Mladé Boleslavi. Do ulic se růžová kola v ostatních městech vrátí 1. března 2020.

Kola, elektrokola, ale i skateboardy

Rekola během roku kromě kol, koloběžek a skateboardů, nabídla nově uživatelům i paddleboardy, elektrokola a sportovní kola. Variabilita prostředků je budoucnost mikromobility: každá trasa i uživatel hledají jiný způsob přepravy,” vysvětlil zakladatel Vítek Ježek širokou nabídku. Jedním z příkladů uzpůsobení nabídky situaci byla tento rok elektrokola. Ta byla dostupná nejen pro uživatele v Praze, Mladé Boleslavi a Frýdku-Místku, ale stala se i součástí nově nabízeného firemního bikesharingu. Firmy jako KPMG a CDN77 ocenili rychlou přepravu po městě, od které si slibují částečnou náhradu vozového parku.

„Ve městech jsme měli tento rok 2000 dopravních prostředků a příští rok plánujeme ještě více. Jen v Praze by se mělo během jara objevit tisíc kol,” reaguje Vítek Ježek na poptávku po rozvoji rychlé, mikromobilitní a udržitelné dopravy. Za celou historii Rekol ujeli uživatelé na sdílených prostředcích skoro 3,5 milionu kilometrů.

Udržitelnost je základním stavebním kamenem

Firma letos oslavila šestý rok existence, a přestože již neprovozuje žádná recyklovaná kola, udržitelnost je stále zásadním tématem. A tak ve spolupráci s pražskou kanceláří OSN například přidala do aplikace počítadlo CO2. To po každé jízdě uživateli ukáže, kolik oxidu uhličitého ušetřil oproti jízdě po stejné trase autem. „Už dnes žije polovina světové populace ve městech a naší rolí je jim poskytnout rychlou udržitelnou dopravu. Vždy spolupracujeme s městy, kde jezdíme. Zavádíme bikesharing po vzájemné dohodě, přidáváme kola tam, kde dávají smysl a město je odsouhlasí, a současně mu poskytujeme data pro rozvoj infrastruktury,” vysvětluje Ježek filosofii bikesharingu.

Partneři dodávají uživatelům jízdy zdarma i odměny za vyzkoušení služby


CEO Rekol Vít Ježek (vlevo) a aktuální podoba sdílených elektrokol. 

Prvních 15 minut u prvních 10 jízd v sezóně opět hradil partner Hello Bank!. Toto partnerství uživatelé služby velmi oceňují. Stejně jako 2 hodinové jízdy na Rekole, které jsou součástí členství Multisport.

Viditelným partnerem Rekol byl v roce 2019 Red Bull, se kterým bikesharing vyzval české cyklisty k překonání 500 000 km během 2 měsíců. I díky tomu se v provozu objevila sportovní kola. Dalším výrazným partnerem se těsně před koncem sezóny stalo HBO, které daruje za každou jízdu do 20. prosince 5 týdnů HBO GO zdarma.

Pro prodej vánočních poukazů se Rekola spojila s dalšími mladými českými firmami Papelote a Vasky. Společně nabízí udržitelné dárky k poukazu na předplatné na rok 2020.

Štítky dokumentu: Mobilní aplikace Startup

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: