Rozjela se kampaň na pomoc Ukrajině. Firmy dávají část svého mediálního prostoru k dispozici
Členské agentury Asociace komunikačních agentur (AKA) posilují pomoc Ukrajině. Pro kampaň #StojimeZaUkrajinou vytvořily televizní spot, ve kterém vystupují reální lidé, které zasáhla válka. Aby se video dostalo mezi co nejvíce lidí, zapojily se do jeho šíření média a velké značky, které zdarma přenechávají reklamní čas na televizních obrazovkách.
AKA i nadále pokračuje v aktivitách na pomoc Ukrajině. Kampaň #StojimeZaUkrajinou z minulého týdne nyní podpořila televizním spotem s autentickými vzkazy, které agentury získaly přímo z válkou zasažené Ukrajiny. Spot pak propaguje rozcestník stojimezaukrajinou.cz, na kterém lidé najdou veškeré potřebné informace o tom, jak se mohou zapojit do pomoci.
Pomáhají i velké značky
„Významní klienti našich členských agentur přenechali pro dobrý účel část svého inzertního prostoru,“ popisuje situaci Ondřej Novák, člen prezidia AKA a ředitel Asociace mediálních agentur ASMEA. Mezi značky, které se do podpory zatím zapojily, patří například IKEA, Plzeňský Prazdroj, Staropramen, Tchibo, mBank, Škoda, Dr. Theiss, Vodafone, Dr. Max a připojují se další.
Televizní i online kampaň
Spot má televizní verzi i formáty pro online. Již nyní je možné jej vidět na stanicích skupin Atmedia, Prima, NOVA, Óčko a Barrandov.
<iframe width="560" height="315" src="https://www.youtube.com/embed/4bBrIo8sPAA" title="YouTube video player" frameborder="0" allow="accelerometer; autoplay; clipboard-write; encrypted-media; gyroscope; picture-in-picture" allowfullscreen></iframe>
Televizní reklamu vyvinula agentura WMC Grey a Wunderman Thompson za podpory produkce Boogie Films. Ta také stojí za novým spotem pro druhou část kampaně, která se právě vyrábí. Příběh ukrajinské učitelky hudby, která v něm vystupuje, je zaznamenáním skutečné situace. S další podporou rozcestníku stojimezaukrajinou.cz pomáhá pražský McCann, komunikaci v on-line a na sociálních sítích zajišťuje Dark Side s podporou Magnas Media a WundermanThompson.
„Euforie časem vyprchá a budeme brzy muset vysvětlovat lidem, že ve prospěch vyššího cíle se budeme muset vzdát části svého pohodlí. Před takovým úkolem bude stát vláda a parlament. Komunikace bude zásadní a agentury jsou připraveny reagovat na zadání,“ říká Marek Hlavica, ředitel AKA.
#StojimezaUkrajinou a další projekty AKA
České komunikační agentury kromě praktického rozcestníku stojimezaukrajinou.cz, na kterém spolupracovaly s neziskovou organizací Česko.Digital, stojí i za dalšími aktivitami. AKA se dále se spolkem Nelež dlouhodobě obrací na zadavatele reklamy, aby vyloučili ze svého mediální plánování dezinformační weby a omylem je tak finančně nepodporovali. Praktický návod, jak to udělat, je dostupný na www.nelez.cz. Zároveň agentury z AKA aktivně komunikují s influencery a angažují se v jejich edukaci tak, aby nepodléhali záměrné manipulaci a nešířili dezinformace dál. K rozpoznávání dezinformací směřuje i další edukativní kampaň zaměřená na veřejnost. Ta bude mít delší průběh a upozorní veřejnost na typické znaky falešných zpráv.