Rozpočty po Vánocích se snížily téměř o polovinu: Display reklama v lednu klesla o 44 %

18. 2. 2015 | Petr Michl

V lednu 2015 zaznamenala internetová display reklama výrazný meziměsíční pokles, zadavatelé využili reklamní prostor v celkové ceníkové hodnotě 349 milionů korun, což je o 44 % méně než v prosinci. Největším zadavatelem byl server Czc.cz. Údaje vychází z projektu AdMonitoring, který pro Sdružení pro internetový rozvoj zajišťuje společnost MEDIARESEARCH, realizátor českého peoplemetrového projektu.

Pokles se projevil i v meziročním srovnání, oproti výsledkům stejného měsíce ledna  roku 2014 pozorujeme propad o 18 %.

Třemi největšími zadavateli byli v lednu internetoví obchodníci. Na prvním místě byl server Czc.cz, který v lednu využil reklamní prostor v hodnotě 13,3 milionů korun. Druhá skončila Alza.cz s reklamním prostorem v hodnotě 11,6 milionů korun a třetí místo obsadil Internet Mall, který umístil reklamu v hodnotě 10,3 milionů korun.

Tabulka níže uvádí TOP 10 provozovatelů, jejichž reklamní prostor zadavatelé využívali. V této skupině byla v lednu vystavena online inzerce v ceníkové hodnotě 311 milionů korun.

TOP 10 provozovatelů – meziměsíční srovnání


Zdroj:  AdMonitoring – SPIR/MEDIARESEARCH, 12/2014 - 1/2015


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: