S obnovou katedrály Notre-Dame může pomoci i její zachycení ve hře Assassin's Creed Unity
Požár katedrály Notre-Dame v Paříži vyvolal vlnu sympatií, okamžitý příslib obnovy od francouzského prezidenta Emmanuela Macrona a závazky pomoci v řádu stovek milionů eur od extrémně bohatých jedinců i firem. Ve změti ochotných reakcí se najde i ukázka úspěšné produktové komunikace a to dokonce bez křečovité snahy na sebe upozorňovat. Nechtěným marketingovým vítězem je hra Assassin’s Creed Unity od společnosti Ubisoft. Ta by se mohla stát jedním z cenných zdrojů dat k tomu, jak vlastně katedrálu obnovit.
Vydání hry v roce 2014 předcházelo několik let pečlivých příprav. Hra postihuje širší část historické Paříže, Notre-Dame byla ale jistě tou nejsložitější a největší budovou. Umělkyně Caroline Miousse strávila údajně 2 roky zachycováním tím největších detailů. Pracovala pak také s vývojáři pracujícími na texturách tak, aby byla na svém místě skutečně každá cihla. Extrémní pečlivost byla věnována i interiéru, který je nyní do značné míry poničen. Spolupracovala dokonce s historiky na zjišťování, kde byl pověšený jaký obraz v čase, do nějž je hra zasazena.
Na to, jak je to skvělá práce, si nyní vzpomněli do značné míry sami hráči, kteří našli pádný důvod se k ní vrátit.
Neznamená to ale, že by toto byl jediný zdroj. V roce 2015 precizně vytvořil model katedrály pro National Geographic historik umění Dave Tallon. Pro vyměření monumentálního prostoru využil 3D laserovým skener. U něj laser pokryl například oltář katedrály a přeměřil vzdálenost mezi zdrojem paprsku a místem, kde se zastavil, doslova na každém centrimetru čtverečním. Měření v praxi můžete vidět na následujícím videu.
Zachycený model katedrály bude při obnově neocenitelným materiálem, pravděpodobně pro svou detailnost ještě cennějším než ten z Assassin's Creed Unity. Kdo chce ovšem do té doby zažít katedrálu Notre-Dame v plné kráse, může se vrátit ke hře založené do značné míry na svobodě pohybu s hlavní postavou nájemného vraha. Celá národní tragédie má tak svým způsobem i jednoho marketingového vítěze. Skvělé je, že se tak stalo bez toho, aby se sám nějak nepatřičně bil v prsa. Bonusem je pak i to, že Ubisoft je francouzské herní studio.
Zdroje: The Verge, Twitter / Joe Parlock, GPS World