Samsung se směje výdrži baterií iPhonů a nazývá jejich uživatele „wall huggers"

9. 7. 2014 | Petr Michl

Samsung si po delší době došlápl na Apple srovnávací reklamou na svůj prémiový smartphone Galaxy S5, která si dělá legraci z iPhonů a jejich uživatelů. Tentokrát pro nízkou výdrž baterií a fakt, že nejdou u iPhonů jednoduše vyměnit. Scénou již není fronta na nový model telefonu před Apple storem, ale letiště. Místo, kde se chceme typicky ozvat svým blízkým, že jsme dobře dorazili, nebo si domluvit další přesun z letiště. A také místo, kde mnoho lidí zjistí, že má svůj telefon vybitý.

Text voiceoveru uvozujícího reklamu je vynikající: „Zde jsou. Namačkáni okolo zásuvek, poblíž košů na odpadky, potřísněných koberců a na záchodech. Přivázáni ke zdi, bez svobody užít si i ty nejjednodušší věci jako objednat si drink, zasmát se s kolegy... nebo sedět vedle někoho, koho znáte. Jste tady uvěznění, dokud neřekne baterka jinak."

Uživatelé iPhonu jsou v narážce na eko-aktivisty, kteří se přivazují ke stromům, titulováni jako „wall huggers", tedy objímači zdí. Samozřejmě nechybí ani pohled na jejich ztrápené tváře. Na zemi sedící se závistivě zeptá muže stojícího nad ním: „Měníte si baterii? To je ten nový Samsung?," zatímco jiná majitelka nejvyššího modelu telefonu korejské značky se při 10 % zbývající baterie nepotřebuje připojit k zásuvce jako její kolegyně a jen přepne telefon do šetřícího režimu, který slibuje ještě den výdrže.



Samsung dokázal při své srovnávací reklamě opustit dříve vícekrát použitou frontu fanoušků Applu čekajících před obchodem při zahájení prodeje nového modelu iPhone, v níž si čekající uvědomili, že „next big thing is already here". I tentokrát jsou dobře ilustrovány vlastnosti Samsungu Galaxy S5 , kdy je jednou z jeho nejužitečnějších funkcí právě úsporný mód, který aktivuje na displeji černou a bílou barvu, omezený přístup k aplikacím a dovolí pouze 3G připojení, nikoliv rychlejší a energeticky náročnější LTE. I při pouhé zbývající desetině baterie by měl telefon takto vydržet 24 hodin.

Někdejší dlouhodobý marketér Applu, autor „i" před jeho produkty a tvůrce kultovní reklamy Think Different, Ken Segall, nám loni v rozhovoru řekl, že pozice značky se z marketingového hlediska změnila k horšímu. Apple již není zdaleka tak velkým inovátorem, který by jednou za 3 roky přišel s revolučním produktem, který by změnil trh. Nemůže tak nadále věrohodně sázet na hrdou pompéznost reklam, jakou byla právě Think Different či 1984. Je gigantem, kterému může v reklamách okopávat Samsung kotníky a smát se mu, že jeho výrobky nejsou tak dobré - podobně jako to dělal v devadesátých letech Apple Microsoftu. I ve spotu Wall Huggers to jde Samsungu náramně. Téma „objímačů zdí" na letištích jde navíc ven v pravý čas. Před pár dny bylo oznámeno, že se zpřísňují pravidla pro lety do USA. Nyní budou muset mít pasažéři mobil nabitý a funkční, jinak jim bude pravděpodobně bez náhrady zabaven jako bezpečnostní riziko.

Tip redakce:

Podívejte se na předchozí reklamy Samsungu ze série The Next Big Thing is Here, která si utahuje z iPhonů a jejich uživatelů již několik let. Najdete je v článku Apple by měl zapracovat na reklamě.

Zdroje: Mac Rumors, Drum


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: