BMW M4 má novou závodní dráhu - na letadlové lodi
Sportovní auta nemůžou mít nudné reklamy. Musí předávat radost z rychlosti, stříhání ostrých zatáček a pachu benzínu. Tu nejsportovnější auru z velké německé trojky automobilek má rozhodně BMW a jejími hlavními reprezentanty jsou modely označené písmenem M. Nová reklama na BMW M4 hýbe s hladinou adrenalinu zase o něco výše. Využívá totiž závodní dráhu vytvořenou na palubě letadlové lodi.
Vidíme jen zběsilou jízdu s driftováním na hraně přepadnutí do oceánu a pár detailů na budíky a anonymního řidiče s černými rukavicemi. Těžko říct, jestli se jedná o realitu, nebo o počítačové triky. Poměrně rozumná podezření na nepravost lze najít mezi komentáři na YouTube a své důvody k nedůvěře vyslovili i na motoristickém portálu Jalopnik. Mezi jedním z nich je třeba fakt, že letadlové lodi nemají kulatou příď a záď.
Andrew Simon, kreativní ředitel kanadské agentury Cundari, která za videem stojí, řekl portálu AdWeek: „Víme, že o tom probíhá debata a podporujeme ji. Jedna věc je jistá, dynamický výkon M4 na „Ultimate Racetrack" uchvacuje diváky po celém světě - a to uchvacuje pro změnu nás."
Nehledě na to, jak to nakonec se závodní tratí na letadlové lodi je, nelze popřít, že ostrá jízda M4 skutečně zvyšuje hladinu adrenalinu u automobilových fandů. A to byl rozhodně hlavní účel celé reklamy.
Kam dál?
Výše jsme mluvili o podezření z nepravosti vyřčeném na portále Jalopnik. I to může být materiálem pro další reklamu. Pro Jalopnik píšící Travis Okulski v minulosti pochyboval o pravosti jednoho z nejúspěšnějších virálů roku 2013, Test Drive od PepsiCo. Ten byl natočený skrytou kamerou v bazaru a jeho hlavní hvězdou byl za „strejdu s minivanem" převlečený závodník série NASCAR Jeff Gordon, který předvedl prodejci aut tu nejstrašidelnější zkušební jízdu v jeho životě.
Okulski pochyboval i o jezdeckých schopnostech Gordona a to neměl dělat. Jednoho dne nevěřícího novináře před hotelem vyzvedl převlečený za taxikáře a ukázal mu, že ho umí také pořádně povozit. Podívejte se na to v článku.
Reklama týdne: Pepsi vytvořila pokračování virálu „Test Drive" s odplatou novináři