Santa v Torontu nakupuje přes telefon z virtuálního hračkářství
Představte si, že jste na klasické cestě do práce či z práce, při čekání na váš spoj městské hromadné dopravy bloumáte zrakem po spolucestujících, reklamních plochách a opotřebovaném vybavení dopravního podniku. Tento čas se dá také vyplnit čtením knih, hraním her na telefonu a někde dokonce i nakupováním. Stačí namířit na obrázek s prodávanými položkami svůj chytrý telefon se čtečkou QR kódů a objednat si domů třeba mléko a kilo rýže.
Od potravin a drogerie se ale virtuální prodejny posunuly dále. Co takhle při čekání na další spoj nakoupit dětem dárky na vánoce? V Torontu tuto možnost právě testuje Walmart ve spojení s hračkářskou firmou Mattel. Pop-up obchod nabízející panenky Barbie, autíčka a autodráhy Hot Wheels nebo třeba mašinku Tomáše umístily firmy v Torontu do podchodu spojujícíhoželezniční stanici Toronto Union Station s okolní zástavbou. Na stejném místě testoval už v dubnu podobný virtuální obchod i jiný prodejce - Wells.ca.
Lidé by tak nemuseli být z virtuálního obchodu tolik překvapení a hlavně by mohli vědět, jak se v něm nakupuje. Je to jako vybírat si věci z výlohy, jen už zákazník nemusí chodit dovnitř kamenného obchodu.
Walmart vybíral hračky, které dal do virtuálního obchodu, pečlivě. Dvacítku vánočních hitů mu pomohy sestavit děti na speciální testovací akci - Big Toy Testing Event.
Mattel a Walmart věří, že jejich virtuální obchod bude mít úspěch. V Kanadě je e-commerce na vzestupu a kanaďané se nebrání ani nakupování přes mobilní telefon. Podle manažerky kanadské pobočky společnosti Mattel Melissy Chau používají svůj chytrý telefon k nakupování 4 z 5 zákazníků.
A jak budete nakupovat dárky na vánoce vy?
Zdroje: www.brandchannel.com, www.comscore.com