Selfíčka porážejí temnou stranu síly. YouTube odhalil 5 nejlepších reklam uplynulé dekády
YouTube při příležitosti oslav svého 10 výročí požádal veřejnost o hlasování o nejlepší reklamu dosud publikovanou na Youtube výsledky jsou tu. Kulturní fenomén selfie porazil filmový kult, neboli selfíčka Kobe Bryanta a Lionella Messiho předčila temnou stranu síly malého Dartha Vadera.
Reklama "Kobe vs. Messi: The Selfie Shootout" z roku 2013 má v sobě něco z marketingu staré doby. Jejími hlavními postavami jsou totiž sportovní hvězdy první kategorie. Zaobírají se však současnou zábavou mas a to obzvláště rozpustilým způsobem, a asi i proto porazily jiný reklamní přístup ze spotu Volkswagenu, vzít předmět vášně až za hrob (Star Wars) omezené části cílové skupiny a postavit ji na piedestal. To, že je Darth Vader malé roztomilé dítě ale upřímně také ničemu neuškodilo.
Kampaň #LikeAGirl od Always dokázala nemožné, tedy udělat virální fenomén s pozitivním poselstvím (navíc sdílený i muži) z reklamy na dámské vložky. Volvo Trucks pomohly obnovit hvězdu akčních filmů 80. let a The Real Beauty Sketches od Dove sdělily všem ženám, že jsou bez rozdílu krásné. Následující pětice je pak výběrem toho nejlepšího za poslední dekádu nikoliv podle oborových expertů, ale běžných lidí. Veřejné hlasování ukazuje, že skvělá reklama baví, dojímá i ujišťuje.
5. Dove - Real Beauty Sketches
Agentura: Ogilvy Brazil, PHD, Mindshare
Rok: 2013
Počet zhlédnutí: 65 milionů
4. Volvo Trucks - The Epic Split feat. Van Damme
Agentura: Forsman & Bodenfors
Rok: 2013
Počet zhlédnutí: 79 milionů
Téměř 80 milionů zhlédnutí na YouTube dělá z této reklamy jeden z nejúspěšnějších virálů vůbec. V mnohém se tak stalo díky tomu, že rozštěp dělá mezi tiráky Volvo božský JVD. Přečtěte si o dalších příkladech podobných šťastných spojeních značek s celebritami v článku Celebrity v reklamě - Messi proti ufonům a Van Damme dělá roznožku na Volvu.
3. Always - Always #LikeAGirl
Agentura: Leo Burnett, Starcom MediaVest Group
Rok: 2014
Počet zhlédnutí: 57 milionů
Tato kampaň má již i své letošní pokračování. Podívejte se na něj v článku #LikeAGirl: Vložky Always oslavovaly MDŽ jako holky.
2. Volkswagen - The Force
Agentura: Deutsch LA, MediaCom
Rok: 2011
Počet zhlédnutí: 62 milionů
1. Turkish Airlines - Kobe vs. Messi: The Selfie Shootout
Agentura: Crispin Porter + Bogusky, Starcom
Rok: 2013
Počet zhlédnutí: 140 milionů
Kam dál?
Nejúspěšnější reklama dekády na YouTube je ukázkou marketingového využití selfie. Přečtěte si o něm více v komplexnějším článku Fenomén “selfie” - od slovníku do reklamy.