Shorty Awards - kdo vyhrál twitterové Oscary?
Už po páté byli v New Yorku vyhlášeni vítězové Shorty Awards - ceny pro nejlepší krátký obsah na sociálních sítích. Občas se o udělování těchto cen hovoří jako o twitterových Oscarech, protože nominace probíhají právě přes tweety. Letos jich do soutěže přišlo 1,8 milionů. O vítězích ale nakonec rozhoduje porota složená z osobností technologického, obchodního, kulturního a novinářského odvětví.
A kdo si letos odnesl sošku pro vítěze? Kategorií je v rámci Shorty Awards možná až příliš, protože si nominující mohou bez problémů vytvářet nové kategorie. Takže vybereme jen některé:
Ocenění ve dvou kategoriích si odnesla NASA. Vesmírná agentura zvítězila už po druhé v kategorii nejlepšího užití sociálních sítí vládou a ocenění dostalo i vozítko Curiosity, které se díky check-inům v rámci Foursquare stalo opravdu nejlepším starostou. Na Marsu se totiž nikdo jiný zatím “nečeknul”.
Nejlepší virální kampaní se podle tweetů v rámci Shorty Awards stalo svalnaté hudební video firmy Old Spice.
Sošku za nejlepší kampaň na sociálních sítích si odnesla firma Maybelline New York za video s fousatou drbnou.
Nejlépe svoji značku na Instagramu prezentoval časopis National Geographic.
Pinterestu zase kraluje Birchbox.
Mezi automobilkami se dostalo ocenění firmě Dodge za nejlepší kampaň na sociálních sítích v tomto odvětví. Jejich neotřelý způsob, jak si pořídit auto, je opravdu hoden ocenění.
Mezi sportovními značkami to na sociálních sítích nejlépe válel Nike.
A panda nakonec nesmí chybět. Pambasadorský projekt Chengdu Pambassador zvítězil s nejlepší reklamou na Facebooku.
Zdroje: www.brandchannel.com, www.shortyawards.com, www.prweb.com