Southern Comfort: I sebevědomý pupkáč může být sexy
Z našeho dnešního přehledu Zlatých lvů z Cannes v kategorii Film Craft jsme záměrně vynechali počin propagující likér Southern Comfort. Je zkrátka tak cool, že si zaslouží samostatný článek. Ve Wieden + Kennedy mohli udělat další reklamu na alkohol, v které se mladí krásní lidé baví v plážovém baru s kulisou zapadajícího slunce, ale oni si řekli ne. Kampaň nazvaná „Whatever's Comfortable" se vymyká škatulkám. Úspěšný spot z Cannes je záběrem na chodícího chlapíka, kterému už bylo přes 40, ustupují mu vlasy, ke kdysi atletické postavě se přidalo bříško, a přesto všechno kráčí „like a boss". V plavkách typu speedo a v kožených mokasínech. A co jako?
Dle AdRant přinesla tato kampaň v minulém roce likérce nárůst prodejů o 6 %. Tatíků, kteří se chtějí cítit skvěle ve vlastní kůži, bude asi více, než těch, co věří, že budou se skleničkou v ruce o 20 let mladší a k tomu krásní a populární. Třicetivteřinový spot navazující na „procházku na pláži" nese název Patio. Hlavní hrdina v něm vyvaluje v baru u moře svoje břicho a je mu to úplně jedno. Píseň v pozadí je stejně jako v prvním případě Hit or Miss od skupiny Odetta.
Poslední reklama náležící do série Whatever's Comfortable má minutovou stopáž a nový hrdina s obřím knírem a kovbojskými botami z hadí kůže si nesmírně užívá mytí vlasů v kadeřnickém salónu. Za půlku úspěchu může opět zvuková stopa, tentokrát jí je píseň The Beat od Lou Johnsona. Dle vyjádření zástupců Southern Comfort je soundtrackem ke kníratým myšlenkám a snům hlavní postavy. Nechybí ani vilný pohled ženy ujišťující, že i chlapík v letech může být pořádně sexy, když si je jistý sám sebou.
Kupodivu to vše funguje skvěle. A to výchozí scénáře „pupkáč bude chodit po pláži" či „stárnoucí motorkář si nechá mýt hlavu" rozhodně nezní jako základ pro záběry plné uvolněnosti, sex-appealu a sebevědomí. O to větší uznání patří tvůrci reklam, který si zlaté ocenění filmového umu z Cannes rozhodně zaslouží.