Staronový formát mobilních reklam na Facebooku: Z Canvas je Instant Experience
14. 9. 2018
| Kateřina Tauchenová
Kromě nového názvu přinese inovovaný reklamní formát marketérům také jednodušší implementaci meřících kódů, možnost remarketingu anebo usnadnění sběru kontaktů od potenciálních zákazníků.
31% firem v ČR plánuje zvýšit investice do sociálních médií. 1
- Jak tvořit atraktivní obsah?
- Jak zaujmout v sociálních médiích?
- Jak zesilovat vliv u zákazníků?
- Jak využívat ambasadory značky?
Nezůstávejte pozadu!
1 zdroj: PR Klub: 5/2020
Reklamní formát Canvas si po relativně pozvolném startu (první uvedení bylo v únoru 2016) začal získávat sympatie marketérů. A to zaslouženě. Podle Facebooku se obsah vložený do tohoto reklamního formátu načítá až 15x rychleji než standardní mobilní webové stránky. Forma jeho zobrazení je navíc velmi atraktivní a v důsledku může uživatelům přinést lepší user experience než klasická webová landing page. K vytvoření reklamy ve formátu Canvas (dle facebookového českého překladu Základní stránka) navíc není potřeba žádné kódování, což se o většině klasických mobilních stránek úplně říct nedá.
Množství facebookových kampaní využívajících tento formát se během uplynulého roku více než zdvojnásobilo. Není tedy divu, že se Facebook rozhodl jeho funkce trochu osvěžit a rozšířit, aby jeho používání ještě více podpořil. Namísto Canvas se tak inzerentům v reklamním rozhraní objevil formát Instant Experience (Rychlá prostředí).
O aktualizovaném reklamním formátu Facebook na svém blogu píše:
„Facebook Rychlá prostředí, dříve známá jako Základní stránka, se načítají okamžitě, jsou optimalizovaná pro mobilní zařízení a jejich účelem je upoutávat pozornost vašeho okruhu uživatelů. V Rychlém prostředí můžou lidé sledovat poutavá videa a atraktivní fotky, procházet si rotující reklamy, posouvat se obsahem nakloněním zařízení a dívat se na obrázky na téma životního stylu s označenými produkty – to vše v jediné reklamě.“
Stejně jako Canvas tedy umožní Instant Experience inzerentům vytvářet interaktivní formát reklamy určený pro mobilní zařízení pomocí předpřipravených šablon. Nově navíc přibudou tzv. Instant Forms (Rychlé formuláře), které inzerentům usnadní získávání kontaktních údajů:
- Rychlá výkladní skříň (Instant Storefront) - Prezentujte produkty v rozložení mřížky. Lidé si tak budou moci procházet víc vašich produktů na jediném místě.
- Rychlá kolekce (Instant Lookbook ) - Umožní inzerentům ukázat produkty na fotkách. Lidé tak budou moct zjistit, co vaše produkty dokážou v praxi.
- Rychlé získání zákazníka (Instant Customer Acquisition) – Umožní inzerentům vytvořit cílovou stránku pro mobilní zařízení, která lidi přiměje k akci a přispěje tak k vyššímu počtu konverzí.
- Rychlé vyprávění příběhu (Instant Storytelling) - Umožní inzerentům vytvořit prostředí, kde se budou moci potenciální zákazníci poutavou formou seznámit s jejich značkou, produktem nebo službou.
- Nová funkce: Rychlý formulář (Instant Form) – Umožní uživatelům snadno sdílet své kontaktní údaje, aby mohli být v budoucnu informováni o dalších akčních nabídkách či novinkách.
Instant Experiences nyní automaticky přidávají do kampaní Facebok pixel a je poměrně snadné do nich přidat i měřící kódy jiných analytických nástrojů. Asi největší výhodou tohoto staronového formátu tak bude možnost retargetovat uživatele, kteří nějakým způsobem reagovali na vaši Instant Experience reklamu.
Zdroj: MarketingLand, WeRSM, Facebook, AdEspresso
Štítky dokumentu: Facebook