Startuje Zlatý středník 20/21: Udělí cenu Grand Prix nejlepšímu projektu krize
Zdroj: Zlatý středník
Oborová soutěž Zlatý středník zahajuje svůj 19. ročník. Zavádí nové ocenění Grand Prix Nejlepší covid projekt, kategorii ‚Společenská odpovědnost a udržitelnost‘ a rozšíření o public affairs. Navazuje tak na radikální inovace loňského, historicky nejúspěšnějšího roku, ve kterém porotci vyhodnotili 415 přihlášek. I letos mohou své projekty zasílat do soutěže nejen české, ale také slovenské firmy, agentury a veřejné instituce. Přihlášky lze podávat do 31. března 2021. Vítěze vyhlásí pořádající PR Klub v září.
Přihlašovatelé mohou vybírat jak mezi tradičními kategoriemi nejlepších firemních časopisů, newsletterů, katalogů, výročních zpráv či webů, tak mezi kategoriemi, jako například Nejlepší struktura, obsah a storytelling, PR event, Interní komunikace nebo Influencer marketing. „Jednou z novinek letošního roku je rozšíření kategorie Krizová komunikace a komunikace změny o oblast public affairs. Reagujeme tak na komunikační výzvy, se kterými se firmy a instituce musely potýkat kvůli pandemii koronaviru. Očekáváme zde proto nárůst přihlášek,“ říká Michaela Pišiová, výkonná ředitelka PR Klubu.
Vítězové loňského ročníku Zlatého středníku Zdroj: Zlatý středník
„Soutěžní kategorie jsou pro letošní ročník ještě více přizpůsobené potřebám přihlašovatelů na základě jejich návrhů. Doplnili jsme například silně poptávanou kategorii Společenská odpovědnost a udržitelnost. I tento rok se zaměříme na poskytnutí zpětných vazeb na každý přihlášený projekt od porotců patřících k elitě oboru,“ doplňuje Pavel Vlček, předseda Výkonného výboru PR Klubu.
Projekty se mohou utkat o prvenství také napříč oborovými kategoriemi v oblastech veřejného sektoru, průmyslu, strojírenství a energetiky nebo finančních služeb.
Zlatý středník se znovu otevírá i slovenským projektům z oblasti komunikace a PR. „Loňský ročník byl nabitý opravdu zajímavými projekty slovenských zadavatelů a agentur, které v četné míře obsazovaly příčky vítězů. Z celkových 415 přihlášek bylo totiž 54 ze Slovenska. To poukazuje na zájem slovenských komunikátoru změřit si síly s českými kolegy,“ vysvětluje Vladimír Machalík, předseda Asociace mluvčích Slovenska a dodává: „Asociace mluvčích Slovenska proto pro aktuální ročník převezme záštitu na Slovensku. Našim cílem je, aby tato soutěž byla kvalitním benchmarkem středoevropského komunikačního prostoru.“
Hlavní a oborové kategorie i letos doplní několik prestižních ocenění Grand Prix. Ocenění si odnesou Osobnost PR, Talent roku a také Nejlepší agentura. Nově porotci udělí i cenu Grand Prix Nejlepší covid projekt, která vyznamená nejlepší počin související s koronavirovou krizí.
Formální změna nastala u číslování ročníků soutěže. Letošní Zlatý středník nově ponese označení 20/21 – ve svém názvu tak spojí jak hodnocené projekty za rok 2020, tak rok vyhlášení vítězů 2021.
Přihlášky mohou podávat firmy, agentury, neziskové organizace i vládní instituce na www.zlatystrednik.cz/prihlaska.
Zlatý středník 20/21 – kategorie:
Hlavní kategorie
1. Externí tištěný časopis a noviny
2. Interní tištěný časopis a noviny
3. Elektronický časopis a blog
4. Newsletter
5. Brožura, katalog a leták
6. Výroční zpráva
7. Webové stránky
8. Mobilní aplikace a inovace
9. Audio a video prezentace
10. PR event
11. Využití sociálních sítí a influencer marketing
12. Struktura, obsah a storytelling
13. Kreativní idea
14. Nízký rozpočet a jeho efektivita
15. Interní komunikace a employee engagement
16. Krizová komunikace, komunikace změny a public affairs
17. Launch, relaunch, rebranding
18. Společenská odpovědnost a udržitelnost
19. Integrovaná kampaň
Oborové sektory
1. Auto-moto a doprava
2. Finanční služby
3. FMCG, krása a móda
4. Neziskový sektor
5. Průmysl, strojírenství a energetika
6. Sport, zábava, umění, média, cestovní ruch a gastronomie
7. Telekomunikace a IT
8. Veřejný sektor a politická komunikace
9. Zdravotní péče a farmacie
Grand Prix
(navrhne porota)
- Nejlepší agentura
- Talent
- Osobnost PR
- Nejlepší covid projekt