Střední škola obvykle trvá čtyři roky. Učitelé ji však mají celý život
Problémy s akné jsou neodmyslitelně spojeny se střední školou. Stejně jako otravné řeči učitelů a učitelek. A ačkoliv se to během školní docházky zdá naprosto neuvěřitelné, problémy s akné i střední škola jednoho dne skončí. Právě spojení akné a střední školy se rozhodla využít agentura Droga5 ve své nejnovější kampani pro kosmetickou značku RB (Reckitt Benckiser) s názvem „Teacher Truths“ (Učitelské pravdy).
Ve videu účinkuje několik učitelů, kteří s kamennou tváří opakují pubertální vtipy a komentáře, které denně slýchají od svých studentů. „Viděl jsem tisíce poprsí,“ říká například učitel matematiky. „Na kalkulačce,“ dodává vzápětí držíc v ruce obrácenou kalkulačku s číslem 58008, které lze v anglitčtině přečíst také jako „BOOBS”, tedy prsa.
„Pubertální akné jednou skončí,“ říká jiný učitel. Tři další pak postupně dodávají možná trochu depresivní učitelskou pravdu: „Střední škola jednou skončí. Pro tebe. Ale ne pro mě.“
Kampaň má za cíl propagaci aktuální soutěže, kterou připravil pro studenty středních škol výrobce Clearasilu, kosmetického přípravku proti akné. Jak napovídá samotný název kampaně, studenti mají za úkol zvěčnit některou z oblíbených průpovídek svých učitelů – konkrétně takovou, která by odpovídala na otázku: „Akné jednoho dne skončí. Ale víš, co neskončí?“ Musí se jim také podařit přesvědčit svého učitele, aby svou pravdu napsal na tabuli a nechal se u ní vyfotit. Pak už stačí jen fotku nahrát na Twitter nebo Instagram a doplnit ji hastagem #TeacherTruthsContest. Hlavní cena v soutěži pak pomůže výherci zvládnout to, co přijde, až pro něj střední škola skutečně skončí – tedy studium na vysoké škole. Hraje se totiž o příspěvek na školné na vysoké škole ve výši 5 000 dolarů.
Ve videu najdou studenti i malou inspiraci, jak by mohla odpověď jejich učitele vypadat. Například učitelka dějepisu stojí před tabulí, na které je napsáno: „Pubertální akné jednou skončí. Ale víš co ne? První světová válka. Já budu v zákopech navždy.“
Video je zároveň součástí kampaně „Let´s Be Clear“, kterou agentura Droga5 spustila pro Clearasil v červenci. V ní Clearasil na rozdíl od jiných značek v této kategorii neslibuje přehnaně zázračné účinky, ale přichází s prostým ujištěním, že akné jednou prostě skončí.
„Ačkoliv je samozřejmě skvělé, když může značka nabídnout útěchu, je ještě mnohem lepší, když taková útěcha nebo ujištění přichází od někoho, kdo má tu správnou autoritu k tomuto problému něco říci. Od někoho, jako jsou středoškolští učitelé,“ vysvětlila serveru Creativity Online marketingová ředitelka Clearasilu Debra Eibleová.
I přesto, že hlavním tématem kampaně je vlastně „uvěznění“ učitelů na střední škole, věří kreativní ředitel agentury Droga5 Tim Gordon, že budou reakce pedagogů kladné. Už během natáčení videospotu podle něj bylo užitečné slyšet reakce skutečných učitelů na používané průpovídky, protože to pomohlo dát videu konečnou podobu, která se maximálně blíží realitě. „Během vytváření kampaně jsme se setkali s mnoha souhlasnými pokývnutími a výbuchy smíchu, když jsme s učiteli mluvili o věcech, které zažívají rok co rok a stále znovu,“ říká Gordon. „Líbí se nám myšlenka vykreslení učitelů jako středoškolských hrdinů. Jsou to totiž lidé, kteří musí vydržet období dospívání déle, než kdokoliv jiný na celém světě.“
Zdroje: Creativity Online, #TeacherTruthsContest