Sunsilk vypráví emocionální příběh trans žen, ve kterém hrají zásadní roli vlasy

26. 6. 2018 | Milada Zemanová
Každá žena si zaslouží krásné vlasy. Dokonce i ta, co se narodila jako muž. Virální video z Thajska, které za 48 hodin nasbíralo přes 2,5 milionů zhlédnutí, boří, předsudky a otevírá otázku přijetí transgender komunity.



Lidé z transgender komunity jsou ve společnosti stále více přijímání a i sami se tak častěji odhodlají světu ukázat, kým ve skutečnosti jsou. Existují ovšem stále země, kde je představa, že se muž cítí být ženou (nebo naopak), stále nemyslitelná. A právě na tyto předsudky reaguje thajský spot.

Emotivní reklama na šampón Sunsilk od společnosti Unilever s názvem Hair Talk (řeč vlasů, pozn. redakce) vypráví příběh transgender královny krásy. Jedná se o příběh malého chlapce a jeho dospívání, jeho touhu být ženou, posměšky okolí, nepochopení otcem a pochyby o svých vlastních rozhodnutích. Hlavní roli hrají vlasy, které diváka provedou životem chlapce a přiblíží mu jeho pocity.

Tento příběh je inspirován skutečnou událostí, životem dvacetileté Rock Kwanlady, která se v roce 2017 stala vítězkou soutěže krásy pro thajské transgender ženy, Miss Tiffany Universe.

Thajsko je známé svou reklamou s příběhy, které chytají za srdce a snaží se dojmout de facto bez ohledu na povahu propagovaného produktu. Stejně jako v tomto klipu. Sunsilk se spojil s řadou thajských marketérů, od pojištění a telekomunikaci po balené produkty, kteří se specializují na tzv. cryvertising (reklamy, které vás rozpláčou). A pokud se tyto reklamy udělají řádně, může se z nich stát virální hit.

To je bez pochyby i případ reklamy Hair Talk, která za 48 hodin od uveřejnění získala 2,5 milionů zhlédnutí. Toto číslo bylo pouze z organického dosahu ale když se zapojily sociální sítě Facebook a Youtube, počet zhlédnutí se vyšvihl na 37 milionů. A to se bavíme jen o Thajsku.

Sdělením reklamy je, že je šampón Sunsilk určen pro všechny ženy. A jak uvedl João Braga, ředitel komunikace v agentuře JWT Thailand, která stojí za uvedenou reklamu:

Když říkáme každá žena, tak to tak skutečně myslíme”.

Ženská síla je stále fungující trend v reklamě, nicméně JWT chce k tomuto tématu přidat větší jiskru a zahájit smysluplnější konverzaci.

Než se reklama začala natáčet, agentura JWT provedla rozsáhlé rozhovory s 50 trans ženami a vyslechla tak řadu silných a krásných příběhů. Navíc měla v týmu 2 členy z trans komunity, takže její zástupci získali důležitý vhled do problematiky. Výsledkem je obrovský virální úspěch, jenž výrazně přesáhl hranice thajského trhu, pro který byla reklama určena.

Zdroje: Adweek, Mumbrella Asia

Kam dál?

V Thajsku nemají reklamy za cíl rozesmát, ale dohnat k slzám. Takzvané cryvertising reklamy jsou v této zemi velmi populární, podívejte se na výběr těch nejdojemnějších.

Další ze silných reklam z transgender tématikou pochází z Japonska. Reklama japonské kosmetické značky Shiseido popírá všechny vzorce, podle kterých spoty na propagaci kosmetiky vznikají. A po prvních záběrech byste blížící se zvrat v reklamě na make-up nečekali.

Štítky dokumentu: Kreativní inspirace

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: